شفیعی گفت: برای مشارکت خیرین باید بستر مناسب‌تری را فراهم کرد و آن‌ها را در پیچ و خم امور اداری و مالی خسته نکنیم.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  دیروز ۹ شهریور ۹۹ مسعود شفیعی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از مرکز توانبخشی و نگهداری کودکان معلول نارمک بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات و مشکلات این مجموعه قرارگرفت.

شفیعی خطاب به کارکنان این مرکز توانبخشی گفت: افتخار بزرگی است که شما با وجود همه سختی‌های این حرفه عاشقانه در حال خدمت به افرادی هستید که مواجهه با آنان صبر و بردباری زیادی را می‌طلبد و قطعاً کسی توان جبران این کار ارزشمند و فداکاری شما را ندارد. اما باید کمک کنیم تا لااقل کمی از سختی‌ها و مضایق این خدمت خالصانه کاسته شود.


بیشتربخوانید:


رییس سازمان برنامه و مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به مشکلات مربوط به بحث اجاره اماکن متعلق به بهزیستی به خیرین تصریح کرد: برای مشارکت خیرین باید بستر مناسب‌تری را فراهم کرده و آن‌ها را در پیچ و خم امور اداری و مالی خسته نکنیم. ایجاد شفافیت در سازوکار‌های مربوط به واگذاری اماکن دولتی، نحوه بهره‌برداری از آن‌ها و نیز چگونگی مصرف یارانه‌ها و کمک‌های دولتی و غیر دولتی، می‌تواند جایگزین مناسبی برای بروکراسی حاکم بر فعالیت‌های این بخش باشد.

وی افزود: با توجه به مشوق‌های قانونی، روحیه ایثار و فداکاری و مؤلفه‌های فرهنگی ارزشمندی که در کشورمان برای کمک به هم‌نوعانِ معلول و آسیب‌دیدگان اجتماعی وجود دارد، در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تمام تلاشمان را در راستای برداشتن مشکلات موجود از سر راه افراد نیکوکار و خیرین به کار می‌گیریم.

لازم به ذکر است که مرکز نگهداری کودکان معلول نارمک یکی از قدیمی‌ترین مراکز نگهداری معلولان در کشور است که در سال ۱۳۴۵ با همت خیرین بنا شده و از مهر ماه ۱۳۹۶ به دنبال برون سپاری برخی فعالیت‌های دولت، به بخش غیردولتی واگذار گردیده است. در حال حاضر ۱۶۴ نفر در دو بخش «نگهداری اقامتی» و «خانه کوچک حمایتی دانش‌آموزی» در این مرکز اقامت دارند. این مرکز در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع قرار دارد و با اعیانی ۱۰۰۰۰ متر مربع، مشتمل بر ۴ ساختمان است.

کارکنان این مجموعه شامل ۸۰ نفر هستند که۶۰ نفر آنان در شیفت‌های کاری چهارگانه فعالیت دارند و ۲۰ نفر، روزکار هستند. علاوه برخدمات نگهداری مراقبتی در این مرکز، خدمات مربوط به ۳۰۰ توان‌خواه دارای معلولیت جسمی ناشی از ضایعه نخاعی که شامل خدمات حمایتی مددکاری و بازدید‌های مستمر از منازل مددجویان می‌باشد، توسط این مرکز ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار