رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: طرح تولید گوسفندان نژاد ایل دو فرانس در فسا با موفقیت اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد جمالزاده رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در این گله ۲۶۷ راسی در اولین دوره تولید مثل صد مورد آبستنی گزارش شده است که ۵۰ راس از دام‌ها دو قلو زایش کرده اند.

او با بیان اینکه زایش دام‌ها از خرداد ماه آغاز شده است افزود: گله گوسفند نژاد ایل دو فرانس در اواخر پارسال توسط بخش خصوصی از کشور فرانسه به شهرستان فسا وارد شده است.

جمالزاده، هدف از ورود این نژاد از گوسفند به کشور را استفاده از نژاد‌های پر بازده و چند قلوزا برای افزایش کمیت و کیفیت گوشت قرمز اعلام کرد.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فسا گفت: این گله به صورت صنعتی و کاملا بسته اداره می‌شود و به دلیل بلوغ زودرس این نژاد، در بره‌های پرواری می‌توان در سنین کمتر به وزن ایده آل رسید و به طور کلی می‌توانند در سن صد روزگی گوشتی با کیفیت تولید کنند.

گوسفند نژاد ایل دو فرانس از نژاد‌هایی به شمار می‌رود که به منظور تولید گوشت پرورش می‌یابد؛ این نژاد در سال ۱۸۲۲ در فرانسه پرورش یافت و جزو نژاد‌های بزرگ جثه بوده و دارای بدنی صاف است؛ پشم قوچ و میش ایل دو فرانس با کیفیت قابل قبول و عاری از الیاف رنگی است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.