مدیر کل فنی حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: حدود ۳۶۰ نفر در قالب کارگاه‌های آموزشی در بحث گوهرشناسی و گوهر تراشی آموزش دیده اند.

خوشایند مدیر کل فنی حرفه‌ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: از دو سال قبل بر روی موضوع سنگ‌های قیمتی تمرکز و کارگاه های آموزشی را در ۸ شهرستان به صورت مقدماتی برگزار کردیم.

او افزود: بعد ها در شهرستان فردوس با توجه به پتانسیل این شهرستان از نظر فضای فیزیکی در بحث تراش سنگ های قیمتی در یک اقدام مشترک با همکاری سازمان ایزو، به  صورت تخصصی ورود پیدا کردیم.

خوشایند بیان کرد: سعی کردیم این آموزش‌ها بر اساس نیاز بازار کار و از طرفی علاقه افراد باشد.

مدیر کل فنی حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: پارسال دپارتمان تخصصی آموزش گوهر شناسی و گوهر تراشی در مرکز فنی حرفه‌ای استان شکل گرفت.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: دپارتمان به معنای تربیت مربی برای آموزش مهارت به افراد در سایر شهرستان ها است.

خوشایند با بیان اینکه سبک دپارتمان سبکی بالاتر از کارگاه آموزشی فنی حرفه‌ای است، ادامه داد:  در کارگاه نیز کار آموزانی که متقاضی کار هستند آموزش می‌بینند و بعد از آموزش بر اساس مهارتی که کسب کرده اند وارد بازار کار می‌شوند.

مدیر کل فنی حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: بهمن ماه پارسال با حضور استاندار دپارتمان تخصصی آموزشی گوهرشناسی و گوهرتراشی شهرستان فردوس افتتاح شد که از آن زمان تا کنون ۶ ماه می‌گذرد.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا اکنون آموزش ها به صورت مجازی برگزار می شود.

خوشایند بیان کرد: در حال حاظر در این دپارتمان، ۲۰ نفر در حال آموزش هستند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۲۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
سلام .ادرس کارگاه اموزش گوهرتراشی تو بیرجند کجاست؟
آخرین اخبار