مسئول کمیته تأمین محصولات سومین پویش ملی «مشق احسان» از تهیه همه اقلام در نظر گرفته شده برای این پویش با استفاده از کالا‌های ایرانی خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کلانتری مدیر مسئول کمیته تأمین محصولات سومین پویش ملی «مشق احسان» با اشاره به تهیه همه اقلام تأمین شده در این پویش از اجناس ایرانی برای توزیع در میان دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار، گفت: امسال در نظر داریم یک میلیون دانش‌آموز ایرانی در مناطق محروم را با استفاده از نوشت‌افزار‌های ایرانی راهی مدرسه کنیم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا همه اقلام تهیه شده برای توزیع در سومین پویش ملی مشق احسان از اجناس ایرانی باشند و از این طریق امسال «مشق احسان» علاوه بر یاری رساندن به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار، پرچمدار کارآفرینی اجتماعی نیز باشد.

کلانتری با اشاره به تأثیرات مثبت اقتصادی راه‌اندازی این پویش ملی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: کارگاه‌های زیادی بودند که در حوزه نوشت‌افزار فعالیت می‌کردند، اما تا قبل از راه‌اندازی این پویش به دلایل مختلف دچار مشکلات اقتصادی شده بودند و پویش ملی «مشق احسان» باعث تقویت آن‌ها شد.

او در پایان خاطرنشان کرد: برای تأمین اقلام مورد نیاز از ۲۰۰ تولیدکننده ایرانی، محصولات نوشت افزار خریداری شده که علاوه بر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۶۰۰ نفر، مانع از تعطیلی ۵۰ کارگاه تولیدی دیگر شده است.

امسال سومین سالی است که پویش ملی «مشق احسان» به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با هدف تأمین و توزیع بسته‌های نوشت افزار برای دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار آغاز به کار کرده است؛ سال گذشته در این پویش ۴.۵ میلیارد کمک‌های مردمی با مشارکت ۴۵۰ هزار نفر برای تهیه ۲۵۰ هزار بسته انجام گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.