محمدی گفت: برنامه تولید و توزیع نفت خام و خوراک پالایشگاه‌های کشور علیرغم شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه به طور کامل محقق شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد محمدی مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به اینکه ۲ سال اخیر یکی از دشوارترین مقاطع تاریخ صنعت نفت بود، گفت: با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته، برنامه تولید و تحویل نفت خام خوراک پالایشگاه‌های کشور از نظر کمی و کیفی براساس برنامه مصوب ابلاغی شرکت ملی نفت ایران به طور ۱۰۰ درصدی تحقق یافت.

او با بیان اینکه در این برنامه افزون بر ۹۰ درصد خوراک پالایشگاه‌های سراسر کشور از سوی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پیش بینی و محقق شدهف افزود: نمود و نتیجه تضمین کیفیت و تامین به موقع خوراک پالایشگاه‌ها، پایداری انرژی و تولید سوخت کشور است.

محمدی اظهار داشت: در شرایط عادی، اهمیت این موضوع در زمان پیک مصرف سوخت، بسیار محسوس است، اما در شرایط فعلی که بر شدت تحریم‌ها افزوده شده، هماهنگی و استمرار تولید و انتقال نفت به پالایشگاه‌ها و در نتیجه تولید کیفی و پایدار سوخت، یکی از مهم‌ترین توانمندی‌های کشور محسوب می‌شود و مناطق نفت خیز جنوب به خود می‌بالد که در حفظ ثبات حوزه انرژی کشور نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به دستاورد‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در فاصله هفته دولت پارسال تاکنون، بیان کرد: این شرکت در یک سال گذشته، همچنین در زمینه تامین بهنگام خوراک پتروشیمی‌های مستقر در استان خوزستان از جمله؛ بندر امام، رازی، بوعلی و مارون نیز نقشی محوری داشته و با ارسال مستمر گاز و مایعات گازی، حفظ زنجیره ارزش در بخش پایین دستی را تضمین کرده است.

مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: همچنین علیرغم شرایط سخت آب و هوایی و وجود کرونا، طی مدت حدود ۲ ماه طرح هدایت نفت سنتزی حاصل از میعانات گازی پارس جنوبی در بخش خشکی، با موفقیت کامل اجرایی و نفت مورد نظر به سمت پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان هدایت شد.

محمدی در پایان تصریح کرد: همه دستاورد‌های مذکور در حوزه تولید ایمن و پایدار و تامین انرژی کشور، در حالی محقق شد که با وجود شرایط سخت مالی و تحریم‌های ظالمانه، سایر طرح‌های توسعه مانند: "طرح افزایش و نگهداشت تولید" و "طرح جمع آوری گاز‌های مشعل" نیز در حوزه عملیات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، با جدیت در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار