پیشکسوت کشتی کشورمان گفت: پیشنهاد محمد بنا برای نامگذاری سالن شهید صدرزاده بسیار ارزشمند بود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن محبی نایب قهرمان کشتی آزاد جهان با زیبا توصیف کردن کار فدراسیون کشتی در برگزاری مراسم رونمایی از مقبره شهید گمنام در روز ملی کشتی اظهار داشت: نامگذاری سالن شهید صدرزاده، به پیشنهاد محمد بنا موجب شد تا پهلوانان و قهرمانان همواره گذشت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به شخصیت بزرگ جهان پهلوان غلامرضا تختی به عنوان الگوی اخلاق در میان ورزشکاران گفت: غلامرضا تختی انسان بزرگی بود که به جامعه کشتی و همه کسانی که به دنبال پهلوانی هستند درس اخلاق داد، او در پهلوانی کشتی نیز انسان بزرگی بود.

این پیشکسوت کشتی ادامه داد: غلامرضا تختی علیرغم کسب مدال‌های طلای جهانی و المپیک هیچگاه ادعایی نداشت، او یک انسان به تمام معنا بود و انسانیت را به تمامی معنا کرده بود.

آزادکار پیشکسوت کشتی با بیان اینکه شخصاً به عنوان کشتی گیر به تختی افتخار می‌کنم، افزود: جامعه کشتی باید تختی را بعنوان نماد و الگوی اخلاق و انسانیت قرار دهد، شاید اینگونه روزی تختی‌هایی از جامعه کشتی سر بیرون بیاورند که تا سال‌ها بعد از فوت او، جامعه کشتی به وی افتخار کند.

محبی ادامه داد: غلامرضا تختی جدا از مدال‌آوری‌ در دنیای قهرمانی، شخصیت یک انسان بزرگ بود، درست مانند عزیزانی که جان‌شان را به خطر انداختند و باید نام شان را قهرمان و ابر انسان گذاشت. آنها جان خود را فدای کشورشان کردند تا میلیون‌ها انسان مانند من در آرامش زندگی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم ایران همیشه سربلند، همه هموطنان عزیزم سرافراز، تندرست و در آرامش باشند.


بیشتر بخوانید: نصیری در روز ملی کشتی عنوان کرد؛ حضور در کنار افتخارآفرینان کشور برای من ارزشمند بود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار