بوشهر در شب عاشورای حسینی سراسر ماتم است و عزاداران در رثای مولایشان مراسم سوگواری را با رعایت اصول بهداشتی برپا کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در استان بوشهر در شب عاشورای حسینی مراسم سوگواری شهادت سرور شهیدان و یاران باوفای ایشان را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار کردند.

سال‌های گذشته در چنین شبی افزون بر مساجد و حسینیه‌ها، در خیابان‌ها  نیز غوغایی برپا بود و دسته‌های عزاداری تا پاسی از شب به نوحه‌خوانی، دمام زنی و زنجیرزنی می‌پرداختند اما امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، مردم تلاش می‌کنند مراسم سوگواری را محدودتر اما با شور و شعور حسینی برگزار کنند.

مراسم شب عاشورا در فضای باز و با رعایت اصول مورد نظر ستاد مبارزه با کرونا از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری در نقاط مختلف استان بوشهر برپا شد.

همچنین مردم استان بوشهر همزمان با دیگر نقاط کشور ساعت ۲۱ امشب ندای لبیک یا حسین سردادند.

مراسم عزاداری روز عاشورا نیز فردا یکشنبه ۹ شهریور در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد. در شهر بوشهر این مراسم ساعت ۱۲ در میدان رئیسعلی دلواری بوشهر همراه با اقامه نماز ظهر عاشورا برگزار می‌شود.

پایگاه‌های انتقال خون هم در بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه تا ساعت ۲۴ آماده میزبانی از کسانی است که می‌خواهند بخشی از خون زندگی‌بخش خود را برای کمک به بیماران نذر کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.