رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: عزاداری محرم امسال بسیار باشکوهتر و متفاوت‌تر از قبل به لحاظ حفظ جان و صیانت سلامت و احترام و تعظیم به شعائر همراه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: عزاداران با احترام به سرور شهیدان به ترویج روش‌ها و الگو‌های نوینی در جامعه پرداختند تا نشان دهند در هر شرایطی می‌توان مراسم‌های مذهبی را با تلفیق مسائل علمی برپا کرد.

اوادامه داد: این در حالی است که اگر فقط بر عزاداری و برپایی مراسم تمرکز کرده و به سلامت جامعه اهمیتی داده نمی‌شد، کاری غیرمنطقی بود و عکس آن هم اگر صرف صیانت سلامت و تعطیلی عزاداری بود آن فاقد عقلانیت و شعور دینی محسوب می‌شد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: عزاداری مقوله‌ای ارزشمند و از مستحبات مورد تاکید اسلام و در سیره و سنت معصومین (ع) نیز فراوان به آن توجه شده است و از سوی دیگر در مسائل فقهی هم مباحث جدی در خصوص وجوب حفظ جان و صیانت از سلامت به عنوان مقوله‌ای ارزشمند وجود دارد.

او با بیان اینکه بسیاری از عزاداران نذر قربانی، پخت غذای نذری و برپایی مراسم روضه در خانه و حضور در مساجد و حسینیه‌ها را دارند که این مراسم را طبق سنت هرساله برگزار می‌کردند، گفت: در شرایط فعلی که نمی‌توان عزاداری‌ها را با شیوه و وسعت قبل برپا کرد می‌توان از راهکار‌های جدید و تلفیقی برای ادای آن بهره برد.

قطبی افزود: عزاداری صرف حماسه حضور نیست بلکه می‌توان به ختم قرآن و هدیه ثواب آن به معصومین (ع) و شهدای کربلا پرداخت که از مستحبات مؤکد است.

او ادامه داد: در زمان حاضر عزاداران می‌توانند برای ادای دین به امام حسین (ع) هر کسی در خانه خود عزاداری و یا قرآن قرائت کند و این امکان وجود دارد تا از اپلیکیشن ختم قرآن (سراج) استفاده کنند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: همچنین اگر هرساله در ایام محرم نذور به شیوه پخت غذا صورت می‌گرفته و امسال به دلیل محدودیت و ممنوعیت شرایط کرونایی نمی‌توان ادا کرد این امکان وجود دارد که با مشارکت در عرصه مواسات اجتماعی و یا وقف، عزاداران نذر خود را ادا کنند.

او به عزاداران توصیه و تاکید کرد که در ایام محرم بیش از هر سال اهداف قیام امام حسین (ع) و احیای دین، نماز و قرآن را نقشه راه خود قرار و با عقلانیت راه سرور شهدا را ادامه دهند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار