مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان از مراجعه ۴۳۹ نفر برای اهدای خون در ایام محرم خبر داد.

بنی عقیل مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، با اشاره به کمبود فراورده‌های خونی در گلستان گفت: از همه هموطنان می‌خواهیم در ایام عزاداری همانند سال‌های گذشته که اقدام به اهدای خون می‌کردند امسال هم در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

او افزود: سال‌های گذشته تعدادی از پایگاه‌های خون گیری در محل برگزاری عزاداران مستقر میشد، اما امسال به دلیل رعایت ضوابط بهداشتی از استقرار این پایگاه‌ها خودداری کردیم و به جای آن پایگاه‌های شهری آماده خونگیری از عزاداران هستند.

بنی عقیل با اشاره به ساعت فعالیت پایگاه‌های خونگیری در شهر‌های استان گفت: در گنبدکاووس پایگاه‌های خونگیری در روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر آماده خونگیری هستند.

او افزود: در شهر‌های گرگان هم پایگاه‌های خون از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه برای مراجعه اهدا کنندگان خون باز است.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در شهر‌های کردکوی و علی آباد هم پایگاه‌های انتقال خون از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ و ۳۰ دقیقه آماده خونگیری هستند.

بنی عقیل ادامه داد: امشب در شهر جلین از ساعت ۱۹ عصر تا ۲۳ شب واحد خونگیری از عزاداران حسینی مستقر است.


او با اشاره به آمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون گفت: از روز ۶ محرم تا امروز (روز تاسوعا) ۴۳۹ نفر برای اهدای خون با پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده اند و ۳۹۴ واحد خون گیری انجام شده است.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: آمار مراجعه نسبت به سال‌های گذشته در مدت مشابه کاهش داشته است.

بنی عقیل گفت: طی چند ماهی که از شیوع کرونا می‌گذرد ۳۰۵ نفر برای اهدای پلاسما مراجعه کرده اند، اما طی این مدت توانسته ایم ۲۲۰ مورد از واحد‌های خونگیری تولید پلاسما داشته باشیم.

انتهای پیام /ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.