مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: امسال در ۲ مرکز ثابت سنندج و سقز پذیرای عزاداران اهداکننده خون هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدسعید کریمیان مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: طرح نذر خون در محرم و صفر ششمین سالی است که اجرا می‌شود و هدف آن توزیع اهداکنندگان خون از آغاز محرم تا پایان صفر است.

او اضافه کرد: پارسال یک هزار و ۵۷۰ نفر از آغاز ماه محرم تا پایان عاشورای حسینی به پایگاه‌های انتقال خون کردستان مراجعه و در مجموع یک هزار و ۱۵۴ واحد خون کامل اهدا کردند.

کریمیان افزود: امسال بخاطر شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا پایگاه‌های سیار که در تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر‌های بیجار، قروه و سریش‌آباد دایر می‌شد، تعطیل است و اهداکنندگان می‌توانند برای ادای نذر خود امروز و فردا به مراکز سنندج و سقز مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون کردستان تاکید کرد: ساعت کاری این سازمان در روز‌های تاسوعا و عاشورا از ۸ صبح تا ۲۰ است و تعداد کارکنان برای سهولت اهدای خون عزاداران، افزایش یافته است‌

او توزیع اهداکنندگان و حفظ ذخایر خون را دو دستاورد ارزشمند این طرح برشمرد و یادآور شد: نیاز بیماران به خون همیشگی است و پاسخگویی به این نیاز با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان امکان پذیر است.

کریمیان ادامه داد: انتقال خون کردستان در تلاش است تا آمار اهدای خون مستمر در استان را افزایش دهد.

مدیرکل انتقال خون کردستان از حضور همیشگی اهداکنندگان خون تقدیر کرد و گفت: ادای نذر خون در مناسبت خاص ماه محرم ارزشمند است، اما کافی نبوده و ضروری است اهداکنندگان توجه ویژه به اهدای خون در تمام روز‌های سال داشته باشند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.