مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری گلستان از بهره برداری ۲۶۷ طرح دهیاری‌های استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها استانداری گلستان گفت: طی هفته دولت بیش از ۲۶۷ طرح دهیاری‌ها با اعتبار بیش از ۱۷ میلیارد تومان در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری رسید.

او افزود: پروژه‌های مذکور عمدتا بهسازی و آسفالت معابر، احداث پارک، کانال هدایت آب‌های سطحی بوده است.

نصیبی گفت: کمک‌های دولت به دهیاری‌های گلستان در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ بیش از دو برابر رشد داشته و تلاش داریم در سال ۹۹ با استفاده از ظرفیت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و امور مالیاتی، و حمایت مسوولان استان این رشد تداوم داشته باشد.

او افزود: حداقل ۶۰ درصد بودجه دهیاری که مشتمل بر کمک‌های دولت و درآمد‌های کسب شده دهیاری‌ها و ... است باید صرف اجرای پروژه‌های عمرانی شود

نصیبی ادامه داد: برآیند عملکرد دهیاری‌ها در زمینه فعالیت‌های عمرانی، گسترش فضای سبز، جمع آوری پسماند، مدیریت بحران، و ... مثبت و قابل توجه است، اما اعتقاد داریم هنوز جای کار و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد.

او با بیان اینکه حتی یک ریال از اعتبارات دهیاری‌ها نباید خارج از چهارچوب قانونی هزینه شود، افزود: از محل جبران خسارت سیل دهیاریها، اعتبارات خوبی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که باید تا پایان شهریور به پایان برسد.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.