رشیدی گفت: ۴۲.۵ درصد دانش آموزان استان سمنان در سال تحصیلی جدید به رشته‌های فنی و مهارتی هدایت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین رشیدی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان ابراز داشت: هشت هزار و ۸۵۸ دانش‌آموز استان سمنان سال تحصیلی جدید از پایه نهم به دهم منتقل می‌شوند که از این تعداد ۴۲.۵ درصد تاکنون در رشته‌های مهارتی ثبت نام کردند.

او افزود: تعهد استان سمنان برای هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی ۴۷ درصد و رشته‌های شاخه نظری ۵۳ درصد است.

رشیدی بیان کرد: سال گذشته ۴۶.۵ درصد از دانش‌آموزان استان به رشته‌های مهارتی هدایت شدند و استان سمنان در این زمینه رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: آموزش و پرورش به منظور ترویج مهارت آموزی و هویت یابی در دانش آموزان گام‌های خوبی برداشته و برگزاری جشنواره خوارزمی و طرح ایران مهارت از جمله اقدام‌های انجام شده است.

او یادآور شد: در صورت قرار گیری هر یک از شهرستان‌ها در وضعیت زرد کلاس‌های کارگاهی برای دانش‌آموزان هنرستانی به صورت زوج و فرد برگزار می‌شود و با توجه به وسعت کارگاه‌ها و تراکم دانش‌آموزان مشکلی از لحاظ شیوع کرونا وجود ندارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در صورتی که شهرستانی در وضعیت قرمز قرار بگیرد کلاس‌های کارگاهی در شرایط مناسب و قرارگیری شهرستان در وضعیت عادی از لحاظ شیوع کرونا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار