وزارت دادگستری آمریکا ۴ تبعه ایرانی و اندونزیایی را به دور زدن تحریم‌ها برای صادرات قطعات هواپیما به ایران متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دادگستری آمریکا ۴ تبعه ایرانی و اندونزیایی را اتهام نقض تحریم‌های آمریکای علیه ایران در خصوص قطعات هواپیما متهم کرد.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است ۲ تبعه ایران و ۲ تبعه اندونزی به ارتکاب ۱۶ فقره نقض تحریم‌های آمریکا و صادرات قطعات هواپیما به جمهوری اسلامی ایران متهم شده اند.

دادستان منطقه‌ای ویرجینیا با اتهام‌زنی‌های بی‌اساس به کشورمان اعلام کرد: حمل و نقل کالا‌های مورد نظر آمریکا به ایران توانایی دشمن را در انجام فعالیت‌های مخرب و خطرناک علیه آمریکا تسهیل می‌کند. با طرح اتهام علیه این ۴ نفر یک شبکه کامل خرید که در انتقال کالا از واسطه‌ها به مصرف‌کنندگان نهایی نقش داشته اند نابود شده است. ما افراد یا سازمان‌های تجاری را که به دنبال آسیب رساندن به امنیت ملی ما باشند، بدون توجه به نقش آن‌ها یا اینکه در کجای جهان واقع شده باشند، تحمل نمی‌کنیم.

بر اساس کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا، صاحبعلی مولایی ۵۶ ساله، محسن فقیهی ۵۴ ساله، آرنولد کائونانگ ۲۶ ساله و آلفرتس کائونانگ ۵۵ ساله، بدون دریافت مجوز از وزارت خزانه داری آمریکا، برای صادرات قطعات هواپیما آمریکایی به یک شرکت دولتی در ایران هماهنگی کردند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی بر اساس این کیفرخواست این چهار نفر را به قاچاق کالا از ایالات متحده به ایران متهم کرده است.در این بیانیه، وزارت دفاع و نیروی مسلح ایران به عنوان کاربر نهایی واقعی این فناوری معرفی شده که با ارتقا توانایی‌های نظامی و غیرنظامی خود سعی در «تضعیف امنیت ملی» آمریکا داشتند.

در کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا علیه این چهار فرد بر تلاش‌های پلیس فدرال آمریکا برای شناسایی و خنثی کردن تلاش‌های آشکار برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در تمام مراحل پروسه تأکید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار