القدس‌العربی از قول یک منبع دفاعی ناشناس در ترکیه، نوشت که آنکارا هر جنگنده اماراتی که حریم دریایی ترکیه را نقض کند، هدف قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با اوج‌گیری تنش‌ها بین امارات و ترکیه در پی عادی‌سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو، امارات از تصمیم خود برای برگزاری رزمایش مشترک با یونان خبر داده و اعلام کرده است که قصد دارد تا ۹ فروند جنگنده نظامی را برای رزمایش مشترک با یونان در دریای مدیترانه ارسال کند. 

از طرفی مقامات ترکیه واکنش سختی به ماجراجویی امارات و حمایت این کشور از یونان نشان داده‌اند.

یک منبع دفاعی ترکیه که نامش مخفی مانده است، در گفت‌وگو با روزنامه القدس‌العربی تاکید کرد که در صورت نزدیک شدن هر یک از جنگنده‌های اماراتی به حریم دریایی ترکیه و همین‌طور ایجاد مزاحمت برای کشتی حفاری در شرق دریای مدیترانه، پدافند دفاعی ترکیه فورا فعال می‌شود و هواپیمای متجاوز را هدف قرار خواهد داد.

این منبع همچنین گفت که امارات در حال بازی با آتش است و حدود خود را رعایت نمی‌کند. 

امارات بارها ترکیه را به تلاش برای گسترش نفوذ در منطقه تاکید کرده و از تلاش‌های آنکارا در حمایت از جنبش‌های اخوانی در سایر کشورهای عربی و اسلامی انتقاد کرده است. ابوظبی اکنون نیز با توجه به خصومت یونان و ترکیه، ضمن اعلام نزدیکی به مواضع آتن، قصد دارد تا فشار علیه آنکارا را افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار