امام جمعه همدان گفت: فضای مجازی رها شده به افزایش آسیب‌های خانوادگی دامن زده است.

فضای مجازی مدیریت شود تا آسیب‌های خانوادگی کاهش یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، امام جمعه همدان ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی مطالبه رهبر و خانواده‌ها است، گفت: امروز بسیاری از آسیب‌های خانوادگی به دلیل فضای مجازی رها شده است و آمار‌ها این واقعیت را تایید می‌کند.

 آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی با اشاره به قرار گرفتن در هفته دولت و بیان خدمات شهیدان رجایی و باهنر به دولتمردان خسته نباشید گفت و به افتتاح و کلنگ زنی طرح ها در استان همدان طی این هفته اشاره کرد و افزود: باید توجه بیشتری به این مسائل صورت گیرد.

آیت الله شعبانی به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان دولتی اشاره کرد و با بیان اینکه در این دیدار مقام معظم رهبری توصیه‌هایی داشتند اظهار کرد: توصیه‌های رهبر به دولت مطالبه مردم است چرا که خواسته مردم از زبان رهبر عنوان می‌شود.

او با بیان اینکه مطالبات بیشتر مسائل اقتصادی است و تنها توصیه و ارشاد نیست، گفت: باید این توصیه‌ها اجرا شود و دولت به این مسائل توجه کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یک سال از فرصت دولت باقی مانده به طوری که به تعبیر مقام معظم رهبری این فرصت سه دوره ۱۰۰ روزه را شامل می‌شود، گفت: اگر حرکت جهادی و مدیریت اقتصادی صورت گیرد فرصت خوبی برای حل مشکلات خواهد بود.

او با بیان اینکه مسئولی که از بیت المال حقوق می‌گیرد باید تا روز آخر به مردم خدمت کند، گفت: شرعا در برابر حقوقی که دریافت می‌کنیم باید تا روز آخر خدمت کنیم و نباید در سال آخر دچار تنبلی شد؛ بنابراین باید فرصت باقیمانده را جدی گرفت و کار‌ها را به نحو مطلوب انجام داد و به وظایف عمل کرد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه مردم دولت را قضاوت خواهند کرد، گفت: زمان خدمت دولت تمام می‌شود، اما قضاوت مردم همیشه وجود دارد و حال که فرصت تحقق وعده‌ها هنوز هست باید به وعده‌ها عمل کرد.

او توصیه دوم مقام معظم رهبری را مسئله اقتصاد دانست و گفت: دولت در این زمینه زحماتی داشته و در شرایط تحریمی کشور را پیش برده، اما باید اقدامات بیشتری صورت گرفت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رونق تولید، واردات بی رویه و خام‌فروشی از دیگر مسائلی بود که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، گفت: در استان همدان ظرفیت‌های وجود دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت به طوری که گشنیز نهاوند در حالی سهم عمده‌ای از تولید در کشور را شامل می‌شود که ارزش افزوده ندارد و به صورت خام به کشور‌های آسیای شرقی ارسال می‌شود و پس از فرآوری چند برابر قیمت به ایران باز می‌گردد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه استان همدان در زمینه صنایع تبدیلی و کارخانجات ضعیف است و خام‌فروشی صورت می‌گیرد، گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها قبل عنوان کردند که باید نفت را کنار بگذاریم و به مسائل دیگر از جمله رونق صنایع تبدیلی توجه کنیم.

او به موضوع مدیریت فضای مجازی رها شده نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی مطالبه رهبر و خانواده‌ها است، اظهار کرد: امروز بسیاری از آسیب‌های خانوادگی به دلیل فضای مجازی رها شده است و آمار‌ها گویای این واقعیت است.

مخالف فضای مجازی، تکنولوژی و تمدن نیستیم بلکه با هرج و مرج و فساد و فحشاء مخالفیم امام جمعه همدان با بیان اینکه متولیان فضای مجازی باید آمار‌ها را ببینند و علت را بررسی کنند، گفت: ما مخالف فضای مجازی، تکنولوژی و تمدن نیستیم بلکه با هرج و مرج و فساد و فحشاء مخالفیم به طوری که نباید محیط فساد را باز کرد.

آیت الله شعبانی با تشکر از هیئت‌ها و عزاداران حسینی و تاکید بر اینکه عزاداری‌ها در کشور از طرف مردم و هیئت‌های مذهبی نشان داد فرهنگ اصیل در بین عزاداران خیلی بیشتر است، گفت: مجلس عزای حسین (ع) بستر تربیتی مناسبی را ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه تربیت شده‌ها در هیئت‌ها، مسجد‌ها و جامعه مذهبی در ایام شیوع کرونا پروتکل‌ها را به نحو مطلوب رعایت کردند، گفت: باید در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نیز به پروتکل‌ها توجه بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه همدان به برگزاری مجلس عزاداری بیت رهبری که تنها با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد نیز اشاره کرد و با بیان اینکه از آنجا که برگزاری مجالس در زیر سقف ممنوع است مقام معظم رهبری به تنهایی مجلس را برگزار کردند، گفت: توجه به قوانین و قانونمداری امری مهم است.

امام جمعه همدان تاکید کرد: بر اساس بررسی‌ها ۹۶ درصد هیئت‌های مذهبی پروتکل‌ها را رعایت کردند و امیدواریم مردم نیز توجه بیشتری به این مسائل داشته باشند.

آیت الله شعبانی از سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و هیئت امنای مساجد و عزاداران حسینی قدردانی کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.