تهیه علوفه دام از بقایای پسته که مواد مفید بسیاری دارند، بر اساس جدیدترین یافته‌های پژوهشی در قم اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید سعید صادق زاده ،کارشناس معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: قم از تولیدکنندگان مطرح پسته کشور به شمار می‌آید و می‌توان از بقایای پسته تولیدشده در استان برای تامین علوفه موردنیاز دام استفاده کرد.

او افزود: فراورده‌های فرعی صنایع کشاورزی، منابع ارزشمندی به لحاظ انرژی، پروتئین و فیبر مؤثر بوده و معمولا بخش قابل‌توجهی از محصولات کشاورزی را به خود اختصاص می‌دهد.

صادق زاده ادامه داد: فراورده فرعی پسته نیز ازجمله این محصولات است که پس از برداشت دستی پسته در شهریور و مهرماه و انتقال محصول به کارخانه‌های پوست‌گیری پسته تولید می‌شود.

کارشناس معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تحقیقات نشان می‌دهد محصول فرعی پسته به‌صورت خشک و سیلو شده می‌تواند در تغذیه دام‌های مورداستفاده قرار گیرد.

او عنوان کرد: با توجه به کمبود منابع خوراک دام در کشور به‌ویژه در مناطق تولید پسته همچون قم که در نواحی گرم، خشک و کویری کشور واقع‌شده‌اند، استفاده از محصول فرعی پسته در تغذیه دام‌ها می‌تواند بخشی از کمبود خوراک دام را جبران نماید.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار