مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر گفت:۶۱۰ هزار و ۷۲۵ خانواده این استان سهام عدالت دارند که معادل نیمی از جمعیت این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  رسول زارعی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر بیان کرد: بیش از ۴۹ میلیون سهام عدالت توزیع شده در کشور، ۶۱۰ هزار و ۷۲۵ سهم عاید خانواده‌های این استان شده است.

او افزود: در طرح واگذاری این سهام، ۲۳۶هزار نفر معادل ۳۹ درصد از هم استانی‌ها روش مستقیم را انتخاب کردند که می‌توانند مدیریت سهام عدالت خود و پیامد‌های ناشی از فروش یا نگهداری آن را به عهده بگیرند و ۶۱ درصد نیز با انتخاب روش غیر مستقیم مدیریت سهام خود را به عهده شرکت سرمایه‌گذاری استان بوشهر سپرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر ادامه داد: ارزش سهام دارندگان سهام عدالت استان نزد شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت، چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و اکنون اقدامات قانونی برای افزایش سرمایه و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌های بوشهر و ورود به بازار بورس در دست اجرا است.

زراعی عنوان کرد: متقاضیان بوشهری برای عضویت در هیات مدیره این شرکت افزون بر انتخاب روش غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند، احراز هویت شده و کد بورسی دریافت کرده باشند.

او گفت: صاحبان سهام عدالت از این پس می‌توانند در همه بانک‌ها سهام خود را به عنوان وثیقه بگذارند و به میزان ۵۰ درصد از ارزش این سهام تسهیلات ۱۸ درصدی به صورت کارت اعتباری خرید دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر همچنین به تصویب بیش از سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این استان اشاره و بیان کرد: باوجود تحریم‌ها در سه سال اخیر ۵۱۵ میلیون دلار در این استان سرمایه‌گذاری خارجی انجام گرفته و بیشترین میزان آن در تولید متانول شرکت پتروشیمی مرجان با سرمایه‌گذاری آلمان بوده است.

زارعی با اشاره به اجرای سامانه الکترونیکی پنجره واحد سرمایه گذاری اقتصادی در بوشهر، افزود: این سامانه به منظور بهبود فضای سرمایه گذاری و کسب وکار برای اولین بار در کشور از آذر ۹۸، در بوشهر طراحی واجرا شد که تا پیش از دهه فجر در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود.

او گفت: میزان سپرده‌گذاری در بانک‌های بوشهر از سال ۹۲ تا ۹۸ بالغ بر ۹۵.۵ هزار میلیارد تومان بود که افزایش ۴۹۶ درصدی را نشان می‌دهد و از این حیث استان بوشهر پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات بانکی نیز در همین دوره با افزایش بیش از دوبرابری به ۵۱.۶ هزار میلیارد رسیده است، عنوان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۵ درصد افزایش داشته و سهم بخش صنعت، خدمات، مسکن و ساختمان و کشاورزی استان به ترتیب ۲۵،۴۱،۱۸ و ۷ درصد بوده است.

زارعی ادامه داد: رتبه پایین بانک‌های استان بوشهر در پرداخت تسهیلات به دلیل میزان بالای سپرده‌گذاری در بوشهر است در حالی که در برخی از استان‌ها که سپرده گذاری پایینی در بانک‌ها دارند، این نسبت افزایش می‌یابد.

او با اشاره به پرداخت حقوق کارکنان ۲۴ دستگاه دولتی مشمول بودجه استانی در استان بوشهر از خزانه معین استان گفت: در سال ۹۹ ماهانه حقوق بیش از ۳ هزار و ۴۵۰ کارمند رسمی، پیمانی و قراردادی با مبلغ ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از خزانه معین استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر درباره سایر پرداخت‌ها از خزانه استانی، ادامه داد: از سال ۹۲ تا ۹۸ بیش از چهار هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی مشمول بودجه استانی هزینه شده که این میزان جدای از اعتبارات ملی اختصاص یافته به استان است.

زارعی بیان کرد: میزان درآمد تعهد شده استان در سال ۹۸ حدود ۳ هزار و ۳۶۶ میلیارد بود که ۱۰۲ درصد و بیش از محقق شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.