امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: وحدت و برادری مهمترین و بزرگترین نیاز امروز جامعه اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ماموستا ملاعبدالرحمان مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: وحدت به عنوان یک مسئله اساسی مورد تاکید قرآن و پیامبر (ص) است و شوکت، عزت و اقتدار مسلمانان در گرو وحدت است.

او با بیان اینکه آسیب‌هایی که دنیای اسلام گرفتار آن شده ناشی از تفرقه است، بیان کرد: قرار گرفتن مسلمانان در مقابل هم بزرگترین ضربه را به جامعه اسلامی زده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: فاصله‌های بین مذاهب اسلامی و تعصبات خاص موجب شده تا نقش جامعه اسلامی در معادلات جهانی و پیشرفت تمدن اسلامی کمرنگ شود.

ماموستا مرادی با بیان اینکه به دلیل تفرقه عزت و عظمت مسلمانان دچار خدشه شده اضافه کرد: اختلافات میان مذاهب اسلامی و مسلمین انگشت شمار است، اما غرض ورزی و تعصب کورکورانه این اختلافات را گسترده‌تر کرده است.

او گفت: دشمنان قسم خورده نیز به عناوین مختلف تلاش می‌کنند در بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و کینه و حسادت این دشمنان به اختلافات جامعه اسلامی دامن زده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: باید با بینش و عقلانیت و دوری از احساسات مسیر موفقیت جامعه اسلامی را ترسیم کنیم.

ماموستا ملاعبدالرحمان مرادی پنجم شهریور ماه جاری از سوی آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به عنوان جانشین ماموستا ملامحمد محمدی امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه منصوب شد.

ماموستا مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ۴۲ سال دارد و متولد شهر کرمانشاه است.

او پیش از این امام جماعت مساجدی در شهرستان‌های سقز و دیواندره استان کردستان و امام و مدیر مدرسه علوم دینی مسجد دارالامان والی سنندج را برعهده داشته است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.