نرخ سکه و ارز این روزها در موازات اخبار بورس، مجدد به روند صعودی مبتلا شده است.

سکهبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین هفته شهریور ۹۹ که همراه با ایام محرم است با نوسان اندک قیمت طلا و سکه آغاز شد و می‌توان گفت در این هفته نرخ ارز و سکه با شیب ملایمی افزایش یافت و در برخی از روز‌های این هفته شاهد ثابت قیمت در بازار ارز بوده ایم البته بازار سرمایه نیز بعد چندین هفته که اُفت شاخص کل را تجربه کرده بود بالاخره روند صعودی به خود گرفت و سبز پوش شد.

افزایش ۶۰۰ تومانی نرخ دلار و یورو در نخستین هفته شهریور 

در اولین هفته شهریور نرخ دلار و یورو به میزان ۶۰۰ تومان افزایش یافت به طوری که در نخستین روز هفته (یکم شهریور ۹۹) دلار با قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و یورو نیز به مبلغ ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شد که البته در روز یکشنبه (۲ شهریور ۹۹) نرخ دلار و یورو تغییری نداشت.
 
در سومین روز هفته نرخ دلار و یورو کاهش اندکی را تجربه کرد و به ترتیب به رقم ۲۲ هزار و ۴۸۰ تومان و ۲۶ هزار و ۶۸۰ تومان خرید و فروش شد و این کاهش قیمت اندک پایدار نماند و در آخرین روز هفته دلار و یورو وارد کانال قیمتی جدیدی شدند که در نهایت دلار به مبلغ ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و یورو نیزبا نرخ ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد شد.

افزایش قیمت بیش از ۳۰۰ هزار تومانی سکه در اولین هفته شهریور ۹۹

نرخ سکه و طلا نیز همسو با بازار ارز از نوسانات بسیار اندکی برخوردار بود و شاهد افزایش قیمت  شدیدی نبود به صورتی که در اولین روز هفته (یک شهریور) سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به مبلغ یک میلیون و ۳۷ هزار تومان به فروش رسید که سکه با افزایش بیش از ۳۰۰ هزار تومانی در آخرین روز هفته کاری به نرخ ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۷ هزار تومان افزایش به مبلغ یک میلیون و ۶۴ هزار تومان داد و ستد شد.

بازار طلا و سکه به مدت یک هفته تعطیل است 

نادر بذر افشان دبیرهیات مدیره اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بازار طلا و سکه در اولین هفته شهریور با افزایش اندکی در قیمت رو به رو بود البته با توجه به اینکه در ایام ماه محرم هستیم بازار به مدت یک هفته از روز پنجشنبه (۶ شهریور) تا آخرین روز هفته آینده (۱۲ شهریور ۹۹)  تعطیل است و فعالیتی ندارند البته در این ایام قیمت‌ها به دلیل فعالیت نداشتن این صنف در فضای مجازی و حدودی تعیین می‌شود.

او بیان کرد: حباب سکه در آخرین روز هفته به ۴۵۰ هزار تومان رسید و تقاضا برای خرید مصنوعات طلا همچنان با کاهش شدید مواجه است.

دبیرهیات مدیره اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران بیان کرد: طبق پیش بینی‌های هفته گذشته طلا و سکه در روز شنبه با کاهش قیمت مواجه شد و از اواسط هفته تا پایان هفته روند افزایشی داشت که علت آن  افزایش اونس جهانی و نرخ ارز است که البته در این هفته اونس جهانی تغییرات شدیدی را نداشت، اما نوسانات قیمت ارز بر بازار طلا و سکه تاثیر گذاشت و سبب افزایش نرخ طلا و سکه شد.

بذر افشان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود نرخ طلا و سکه بعد از تعطیلات محرم شاهد افزایش یا کاهش شدید قیمت نباشد و با ثبات نسبی همراه باشد ابته این امر در صورتی محقق می‌شود که بازار طلا و سکه با افزایش شدید اونس جهانی طلا مواجه نشود و شاهد رویداد‌های سیاسی و اقتصادی تاثیر کذار در سطح دنیا نباشیم.

بیشترین تغییرات سهام‌ها در بازار سرمایه

دراولین هفته شهریور نماد‌های غاذر، فولادی و ثنظام در سه بازار بورس، فرابورس و بازار پایه بیشترین جابه جایی را در میزان سهامشان داشتند و در حال حاضر فارس به ارزش حدود ۳۹۶ هزار میلیارد تومان بزرگترین شرکت به لحاظ ارزش بازار است. شستا  به لحاظ ارزش بازار در حال حاضر به رتبه سوم سقوط کرده است.

بیشترین رشد هفتگی قیمت سهام در بازار بورس ثبهساز، در بازار فرابورس سدبیر و در بازار پایه شمواد بوده است. اما بیشترین کاهش هفتگی قیمت سهام در بازار بورس دتماد، در بازار فرابورس قشیر و در بازار پایه وارس بوده است.

رفتار سهامداران حقوقی و حقیقی بر شاخص کل بورس تاثیر گذاشت

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره علت نوسان‌های شاخص بورس در اولین هفته شهریور گفت: همیشه سهامداران حقوقی در بازار حضور تاثیر گذاری دارند و برعکس سهامداران حقیقی رفتار می‌کنند به بیان دیگر زمانی که روند بازار به سمت فروش پیش می‌رود سهامداران حقوقی اقدام به خرید سهام می‌کنند و برعکس، که در نهایت می‌توان نتیجه گرفت ، حقوقی‌ها در زمانی که شاخص کل بورس رشد منفی دارد این روند را فرصتی مناسب برای خرید سهام می‌دانند و آن را دست نمی‌دهند چراکه یک سهامدار حقوقی برای خرید سهام به قیمت مناسب تنها در زمان اُفت شاخص می‌تواند به میزان قابل توجهی سهام بخرد.

او افزود: در زمانی که بازار سرمایه رشد مثبتی داشته باشد سهامداران حقوقی اقدام به فروش سهام‌های خود می‌کنند، چون سهام خود را با قیمت پایین‌تر خریداری کرده اند و با فروش آن در دوران رشد بازار می‌توانند سود خوبی به دست بیاورند.

دارابی تصریح کرد: با توجه به روش خرید و فروش سهام داران حقیقی و حقوقی همیشه شاهد اختلاف فاز رفتاری میان آن‌ها هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه در بازاره چگونگی روند بازار سرمایه در روز‌های آینده گفت: امیدواریم که دولت سیاست‌هایی که در ابتدای سال ۹۹ اتخاذ کرده بود مجددا دنبال کند و نرخ بهره افزایش نیابد که این امر می‌تواند بسیاری از افرادی که در این بازار مشارکت می‌کنند را تشویق به سرمایه گذاری کند چراکه بازار سرمایه در کشور دارای پتانسیل های  بسیار خوبی است و معتقدم در روز‌های آینده بازار بورس به سمت رشد شاخص پیش رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۳۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
متأسفانه تنها کشوری دردنیا هستیم که دائم باید دست به دعا و منتظر باشیم که دلار و ارز کی پایین می آید.آیا بجز ایران درهیچ کشوری دردنیا چنین وضعیتی هست.مسوولان عزیز لطفأ کمی بفکر آرامش و رفاه مردم باشید. واقعأ مردم از دیدن چنین وضعیتی خسته و عصبانی هستند. تمام زندگی و جوانی امثال من دراین چهل سال با این افکار گذشت.مسوولان عزیز دست از پنهان کاری ، بردارید و بفکر مردم بدبخت بیچاره باشید. ارزش ریال ،وضعیت اقتصادی ،تورم ،بیکاری، آخه تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
اینا بجا حرف زدن الکی و کار دیگه ای بلد نیستن،حباب چی کار چی فقط مردمو مسخره میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
بازار سکه وطلا یک هفته تعطیل است،
اوضاع و احوال مملکت 40سال است که تعطیل است.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
علللللللللللللللللی برکککککککککککتتتتتت اللللله آقای روحانی
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۶:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
عجب حبابیه که اصلا نمیترکه!
توپ فوتبالم بود میترکید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
طلاو سکه و ارز حباب نداره..این زندگی و آینده ملت ایرانه که رویه حبابه....البته حق این ملته قدر نشناس بایدم چنین زندگیه فلاکت باری باشه..
Poland
ایمان
۱۰:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
انقدر حباب بسازین تا روز به روز فقرا فقیرتر و پولدارا پولدار تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
واقعیت بی ارزشترین پول دنیا را داریم به همت آقایان الی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
به نظر شما این حباب رو کی درست کرده و چرا درست کرده
وقرار این حباب تا کی نترکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
هرچه بگندد نمکش میزنند وای ب روزی ک بگندد نمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
کشوربه حال خودش رهاشده تادلالان سودبیشترکسب کنندوآقازاده هاپول بیشترجمع کنندوای برشماکه به فکراین ملت فقیرنیستیدخداهم هست
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۱۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
ینی خدایی دیگه صابون نسبت به حباب سازی سکه کم اورده
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام این اقایون کارشناس و مدیر خیلی خیلی فشار بیارن رو خودشون شاید بتونن ساعت ده یازده صبح حدس بزنن برا نهار همون روزی که هستن غذا چی دارن
اگ نه همیشه حبابو ترکیدن و پنچری و کم باد شدنو پرباد شدن هست همیشه همینو میگن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۰۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
تو این مملکت با این ثروت عظیم و منابع مالی کسی نیست که این حبابها را با قانون بترکونه و ارزش و اعتماد را به پول ملی برگرداند و مردم را از فلاکت نجات بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
حباب قیمت خودرو کی میترکه.همش کارخودشونه مملک روهوا میچرخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
یه پیشنهاد دارم این همه از فضای مجازی و دلال و دشمن و نوسان می گویید خیلی نرم و مخفیانه فقط یک سازمان مشخص بدون اطلاع کشور حتی دولت دسترس اینترنت بین الملل را یکماه ببندد تا ببینیم چند درصد این اطلاعات از داخل تولید و چند درصد از خارج ایجاد می شود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
این حباب نیست بالنه
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
ظاهرا شما خیلی وضعتون خوبه! مگه شما چقدر حقوق میگیرین که به سیصد هزار تومن میگین رشد اندک!؟ علی برکت الله چهل ساله که روز بروز شاهد بزرگتر شدن این حبابها هستیم، حالا کی قراره این حبابها بترکه خدا میدونه، ما که عمرمون رفت و چیزی ندیدیم، خدا آخر و عاقبت جوونها رو بخیر کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
واژه جدیدی بجای حباب اعلام کنید.
دولت خدمتگزار بجز اعلام این کلمه در پاسخ به گرانی کلمه دیگری بلد نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
این هرچی هست حباب نیست یه چیزیه که خودشون دارن بادش میکنند و هیچ وقت هم نمی ترکه دلتون رو خوش نکنید.
اونی که می ترکه دل مردمه
با این همه بدبختی و تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
با توجه به مدیریت دولت امید وکلید باید بپرسی چرا حباب سکه وطلا کمه بیشتر نمی شه وبه اتمسفر نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
شما از سکه ۳میلیونی میگین حباب داره ۵۰۰هزارتومان الان که ۱۱میلیون شده میگین حباب داره ۵۰۰هزارتومان عجب زودباورین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
حباب قیمت کدام است گرفتار این دولت نابکار و ضد دین و مردمی شده است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
تمام مشکلات و گرانیها. و قیمت. 100 ملیونی پراید و زمین متری 40 ملیون تومانی و دلار 24000 تومانی. و رشد دهشتناک بورس همش مقصر خود مردم هست. مردم گرامی. یک ماه فقط یک ماه هیچی نه یخرید و نه معامله کنید. فقط یک ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
بالاخره کی حباب سکه و طلا و ارز خواهد ترکید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
بشین تا حباب بترکه بعد از ۳۰شهریور خواهی دید سکه به ۲۰میلیون هم میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
زمانی که تحریم ها برداشته شود وصادرات نفت انجام گیرد ودلار بدست مسئولین برسد سکه وطلا ارزان خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
می دونین چرا حباب دلار و سکه نمی ترکه چون اگه این اتفاق بیفته هفتاد درصد از ثروت هزاران میلیاردی دلالان سکه و ارز کاسته خواهد شد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
چرا کارشناسان راجع به حباب هفتاد درصدی سکه و طلا و دلار هیچ نمی‌گویند طلا و ارز دارای حباب هفتاد درصدی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
مهم تر کروناست ماسک بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
همه چی هم که حبابه
کشور شده کف صابون
پراید ۵۰ تومن شد میگفتن حبابه گفتن قیمت کارخونه بیاد بالا حباب برطرف میشه قیمت کارخونه دوبرابر کردن نه تنها ارزون نشد الان شده نزدیک ۱۰۰ تومن
من میخواستم قبل عید پراید دست دو بخرم ۲۰ تومن الان همون زیر ۵۰ نیست
۳۰ تومن دیگه من از کجا بیارم؟؟؟؟؟؟؟؟
ما بدبخت بیچاره هایی که به حرف دولت اعتماد کردیم و نخریدیم حالا دولت بهمون مابه التفاوت میده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
منتظر چیزی از طرف دولت نباشید که ضرر میکنید.
خدا عقل داده، کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
چراحباب سکه ودلار نمی ترکه!؟!؟ چه کسی یاارگانی جلو ترکیدن آن راگرفته!؟!؟ مسلما این حباب ازپشتیبان محکمی برخورداره!؟!؟
تاکی میخواهید مردم راباگرانی، رها کنید!؟!؟
بااین روش داری، امیدی به پایداری چنین حکومتی نیست!! حکومت درتأمین بودجه روزانه خود، عاجز مانده!! وازهرراهی درپی تأمین این بودجه هست، ازدست درجیب مردم گرفته!! تا تخلیه ساکناتگن شهر وروستا، برای فروش زمینهای آن!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
طلا سکه ارز مسکن بورس خودرو مواد اولیه خوراکی هفتاد درصد حباب است آقای رییس این سوی مدیرت است که صنف آقایان دارید از این وضع درست شده آیا این اجناس در بازار قیمت واقعی دارند مسکن متری پنچاه میلیون خودرو پراید هشتاد میلیون سکه یازده میلیون بقیعه اجناس همینطور این نشانه دولت سوی مدیرت است بعد وزیران می گویند حباب است پس تو چه کاره ای که حباب درست شده کم به ظلم کنید غارت کران این پیام را با همین متن بنوس که فکر نکند مردم خواب هستند دست مردم به جای نمی رسد تا که بی عدالتی بس کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
الان ۴۰ سال دچار این حبابیم و متاسفانه نه تنها کوچک یا از بین نمیره بلکه رفته رفته داره کل وسعت ایران دربرمیگیره
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
تنها چیزی که ارامش را به کشورها به ارمغان می اورد یک اقتصاد خوب است
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی عطای
۱۲:۱۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
نه اشتباه تنها چیزی که کشور را به ارمغان می آورد یک انسان خوب وعالی هست
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
تنها چیزی که ارامش را به کشورها به ارمغان می اورد یک اقتصاد خوب است اگر اقتصاد خراب باشد هر چیز دیگری هم داشته باشی بی فایده است و ارامش را به مردم نمی رساند
Iran (Islamic Republic of)
Mehdy
۰۹:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
این چه حبابی هست که هشت ساله نمیترکه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
۸سال نه ۴۲سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
چون ازطرف دولت حبابها دارند بطور دقیق وبا نظم خواصی مدیریت میشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
چهل و یک ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
فکر کردی مدیریت دست بچه است که با سوزن حباب را بترکنه مدیریت دست دولت امید است نه تنها مواظب نترکه بلکه باشگرفت خاصی حبابها را باد می کنه تاروز بروز بزرگتر بشه جای عصر جدید خالیه
Iran (Islamic Republic of)
Mehdy
۰۹:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
این چه حبابی هست که هشت ساله نمیترکه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
حبابی در کار نیست افزایش قیمت ها رو خود دولت رقم میزند کدام حباب حباب به چیزی میگن که عمر خیلی کوتاهی داره دیگه ۸سال حباب پشت حباب و هر روز بزرگتر از دیروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
اگه این هشت سال بی تدبیری و ناامیدی رو دوام بیاریم، میشه «هشت سال دفاع مقدس»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
با این رفتار ها هست مردم از بورس فراری میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
فساد کشور رو گرفته !!!
اصلا" خریداری برای ارز نیست ولی چون رانت قیمت ارز پائین نمیاد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
زمانی ایران پیشرفت میکند که درهای چاههای نفت را ببندیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
اگر میخواهید یک جامعه در همه عرصه های علم اقتصاد فرهنگ و ... پیشرفت کند باید ابتدا همه چیز شفاف و زلال شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
علت بالا بودن غیر طبیعی سکه و ارز نبودن شفافیت در بازار ارز و طلاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
براستی چرا دلالان اجازه ترکیدن حباب سکه و دلار را نمیدهند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
روی چه اساسی بورس باید رشد کنه چه مشکلی از کشور گره گشا شده تحریمی برداشته شده؟
تکنولوژی جدیدی به وجود اوردین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
وضع فعلی خیلی دوام نخواهد داشت !!!
به روزهای خوب و نفس کشیدن در فضای جدید برای ایران بسیار امیدواریم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
قیمت ارز ؟؟؟؟
بقدری پول کشور بی ارزش شده که دیگه فرقی نمی کنه قیمتش چند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
پول کشور بی ارزش نشده عده ای با باد کردن قیمت طلا و ارز ارزش پول ملی را بطور کاذب بی ارزش نشان می دهند
آخرین اخبار