نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عدم قیمت واقعی گندم و عدم تغییر الگوی کشت زنگ خطر واردات گندم در کشور به صدا درآمده است.

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: متاسفانه آمار خرید گندم از ۵۰۰ هزار تن سال‌های قبلی به ۲۲۰ هزار تن رسیده که این امر زنگ خطری بزرگ بوده و باید مسئولان و دولت قیمت واقعی متناسب با هزینه تولید گندم را اعلام کند تا گندم کاران دچار ضرر و زیان نشده و از تولید گندم دلسرد نشوند.

او تصریح کرد: ۹۵ درصد مطالبات گندم کاران استان اردبیل پرداخت شده است و مابقی مطالبات گندم کاران استان نیز تا پایان شهریور ماه امسال پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر شرایط الگوی کشت گندم تغییر نیابد و قیمت واقعی گندم اعلام نشود به سمت و سوی واردات خواهیم رفت که این زنگ خطر بزرگی است و مسئولان جهاد کشاورزی باید برای تغییر الگوی کشت اقدامات اساسی انجام دهند.

او با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در شمال استان اردبیل از ۱۲ خرداد ماه شروع شده است افزود: ادامه داد: ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۲۳۵ هزار هکتار از اراضی قابل کشت استان دیم است که به کشت محصول استراتژیک گندم اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار