مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: پویش نذر خون و پلاسما از تاسوعا تا اربعین حسینی در استان فارس برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید روح‌الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با گرامیداشت ایام سوگواری ماه محرم بیان کرد: همزمان با سراسر کشور  پویش نذر خون، نذر پلاسما از تاسوعای حسینی در استان فارس آغاز می شود.

او، هدف از برگزاری پویش نذر خون، نذر پلاسما را جلب مشارکت مردم در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و بیماران صعب‌العلاج و نیازمند خون برشمرد و تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت این پویش از هشتم شهریور آغاز می‌شود که تا هفدهم مهر، همزمان با اربعین حسینی ادامه دارد.

حسینی با اشاره به اینکه این پویش با مشارکت وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون راه‌اندازی شده است، از عموم مردم نیک‌اندیش استان فارس دعوت کرد تا مانند دیگر مشارکت‌های خیرخواهانه در عرصه‌های سلامت، این بار نیز همزمان با ایام سوگواری حسینی، در این اقدام خیر سهیم شوند و نذر خون برای بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی و نذر پلاسما برای نجات بیماران کووید ۱۹ را در اولویت نذورات امسال خود قرار دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که به دلیل بحران کرونا ویروس، کشور با کمبود ذخایر خونی برای نجات جان بیماران مواجه شده است و مشارکت در این اقدام، می‌تواند گام موثری در کمک به سلامت بیماران باشد.

او، در مورد نذر پلاسما به عنوان محور دیگر این پویش، افزود: وزارت بهداشت از بیماران بهبود یافته کووید ۱۹ نیز دعوت کرده تا با اهدای پلاسما خون خود در کمک به سلامت دیگر مبتلایان سهیم شوند که تاکنون مشارکت در این زمینه کمتر از میزان مورد انتظار بوده و انتظار می رود با آغاز این پویش، همکاری افراد در این زمینه گسترش یابد.

حسینی، نشانی اینترنتی http://nobatdehi.ibto.ir/ را برای نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون، با هدف رعایت فاصله فیزیکی و حفظ سلامت اهدا کنندگان معرفی کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اصحاب رسانه دعوت کرد تا در اطلاع‌رسانی این پویش برای ارتقای سلامت بیماران و پویش سلامت یاران حسینی مشارکت کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار