مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان سرایان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در آیین افتتاح ایستگاه سنجش کیفی هوا همزمان با پنجمین روز از هفته دولت گفت: ایستگاه سنجش کیفی هوای شهرستان سرایان با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی راه اندازی شد.

او افزود: این ایستگاه بصورت همزمان ذرات معلق با قطر ۲/۵ و ۱۰ میکرون را اندازه گیری می کند .

اکبری تصریح کرد: در حال حاضر سه ایستگاه سنجش کیفیت هوا در استان فعال است و خرید ۲ ایستگاه جدید در دستور کار این سازمان قرار دارد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون هکتار از وسعت استان را کانون‌های بحران فرسایش بادی تشکیل داده است عنوان کرد: فعالیت‌های انسان‌ ساز بر این موضوع تاثیر بسزایی گذاشته و نیاز است این اداره کل دستگاه‌ها و تجهیزات لازم درخصوص پایش و آنالیز گرد و غبار در استان را داشته باشد.

او ادامه داد: با توجه به نیاز استان و همچنین وسعت مناطق متاثر از پدیده گرد و غبار، با وجود ۳۵ کانون بحرانی گرد و غبار در خراسان جنوبی، به ایستگاه‌های بیشتری درخصوص کنترل، پایش و آنالیز گرد و غبار نیاز است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار