رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته به سبب غبار محلی شعاع دید افقی در شهر نصرت آباد زاهدان به چهار هزار متر کاهش یافت.

محسن بستانی رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر نصرت آباد، هوای زاهدان نیز برای ساعاتی غبار آلود شد، اما غبار زاهدان بسیار رقیق بود و طی چند ساعت از بین رفت.

او  به آخرین وضعیت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال سیستان وبلوچستان اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته نیز وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه یافت به طوریکه گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در این منطقه را کاهش داد.

رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان انتظار می‌رود وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه همراه با گردوغبار در شهر‌های شمالی استان ادامه داشته باشد.

او  بیان کرد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد و از مسافرت‌های غیر ضرور نیز خودداری شود.

بستانی درباره نوسانات دمایی شهر‌های سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با دمای ۱۸.۸ درجه سلسیوس بالای صفر خنکترین شهر و دلگان با دمای ۴۳ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان بودند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار