رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میبد گفت: ۹۵ درصد عزاداران میبدی نکات بهداشتی را در مراسم های ایام محرم رعایت می کنند.

حجت الاسلام علی آقایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میبد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به وجود ۱۰۴ هیئت مذهبی در این شهرستان، گفت: در شب‌های ماه محرم از هیئت‌های عزاداری سطح شهرستان بازدید داشتیم که ۹۰ تا ۹۵ درصد از عزاداری‌ها نکات بهداشتی، فاصله گذاری، ماسک، اعمال ضدعفونی در ورودی‌های عزداری و عدم پذیرایی در مراسم‌ها را رعایت کردند.

او تصریح کرد: در شهرستان میبد اکثرا به تصمیمات گرفته شده و دستورالعمل‌های مصوب شده پایبند بودند و چند موردی که مشاهده شد به مسئول هیئت تذکرات لازم داده شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میبد با اشاره به استقبال عزادارن از مراسم‌های محیط باز گفت: بیشتر مراسم‌های عزداری درشهرستان میبد در محیط باز درحال برگزاری بوده و دراین ایام از محیط مدارس و زمین‌های کنار مساجد و حسینیه‌ها استفاده مطلوبی شده و دراماکنی هم که محیط بسته دارند رعایت نکات بهداشتی لازم قبل از محرم ابلاغ شده است.

حجت الاسلام علی آقایی اضافه کرد: مراسم سنتی شاه حسن شاه حسین از قدمت تاریخی بالایی درشهرستان میبد برخوردار است که ازسوی سه هیئت محله بشنیغان، میبد بالا و کوچک درامامزاده سیدصدرالدین قنبر برگزارمی شود.

او افزود: دراین مراسم عزداران ازشب اول با حرکت از مهدیه به سمت امامزاده اشعار خاصی را تا شب دهم همخوانی می‌کنند.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار