رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قصر شیرین گفت: پروژه آبخیزداری و آبخوانداری منطقه مرزی قصرشیرین امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  حیدری راد رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قصر شیرین از اجرای فاز دوم عملیات آبخیزداری و آبخوانداری منطقه مرزی قصرشیرین خبرداد و گفت: این پروژه در مساحت ۶ هزار و ۹۷۷ هکتار و زیر پروژه عملیات احداث بند سنگی ملاتی  با حجمی معادل ۱۰۰۰ متر مکعب و اعتباری معادل ۳۷۸۰ میلیون ریال  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بهره برداری رسید.

او  با بیان اینکه  روند اجرایی پروژه در فاز دوم نیز  از مهرماه شروع و تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید گفت: هدف از اجرای این طرح کنترل روان آب‌های سطحی و سیلاب، حفاظت و تثبیت خاک، ذخیره نزولات آسمانی، افزایش نفوذ پذیری آب و انتقال آن به سفره‌های آب زیر زمینی  و بهبود پوشش گیاهی است.

او گفت:احیا و توسعه منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی گامی مهم و شایسته برای پیشرفت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران است.  

 

افتتاح پروژه آبخیزداری در شهرستان کنگاور 


در ادامه افتتاح پروژه‌های آبخیزداری منابع طبیعی استان کرمانشاه در پلاک شورچه افتتاح پروژه پخش سیلاب با حجم عملیات خاکبرداری ۳۵۰۰۰ مترمکعب و عملیات سنگی و ملاتی به متراژ ۱۷۵۰ مترمکعب انجام گرفت.

 سوری، مسئول اداره منابع طبیعی شهرستان کنگاور با اشاره به مزایای اجرای پروژه  آبخیزداری برای کشاورزان گفت:  جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه مصنوعی لایه آب زیرزمینی از جمله مزایای طرح آبخیزداری است.

 

افتتاح پروژه آبخیزداری در شهرستان سنقر 

 

 پروژه آبخیزداری درحوزه خانقاه شهرستان سنقر با مساحت۲۵ هکتار تراس بندی و ۱۷۳۰ متر مکعب بند سنگی ملاتی و اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیون تومان و ۲۵ درصد افزایش از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بهره برداری رسید.

سعد اله کهریزی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنقر و کلیایی  گفت: امیدواریم افتتاح این پروژه‌ها سر منشا خیر و برکت برای مردم این شهرستان باشد و ما نیز بتوانیم همچون گذشته برای احیا و توسعه منابع طبیعی به عنوان بستر حیات تمامی موجودات زنده گامی موثر برداریم.

 

افتتاح پروژه آبخیزداری در شهرستان  ثلاث باباجانی

 

 پروژه  آبخیز داری در حوزه ثلاث باباجانی  پارسال با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و از محل اعتبارات  صندوق توسعه ملی با انجام ۲۵۰۰۰ متر مکعب عملیات خاکی ۳۳۱ متر مکعب عملیات بتنی و ۱۸۰۰ متر مکعب عملیات سنگی ملاتی آغاز شد و امسال  با ۲۵ درصد افزایش پیمان به بهره برداری رسید.

 فیضی نیا رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ثلاث باباجانی گفت: ما خدمتگزاران مردم در منابع طبیعی باید همواره این میراث گران بها را قدر بدانیم  و بتوانیم به خوبی آن را برای آیندگان حفظ کنیم و در راه حفظ احیا و توسعه منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی سخت بکوشیم.

 

افتتاح ساختمان اداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آباد غرب

 

به مناسبت هفته دولت ساختمان اداری جدید اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان اسلام آباد غرب با  اعتبار۱۲ میلیارد ریال از محل ماده ۱۰ و ۱۲ حوادث هزینه امروز افتتاح شد.



انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.