رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه برداشت زیتون از نیمه دوم شهریور ماه آغاز می شودگفت: شهرستان طارم قطب تولید زیتون کشور محسوب می‌شود.

زیتون طارمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،در ایران شاید کمتر منطقه‌ای را بتوان یافت که طبیعتی همانند طارم داشته و در آن انواع محصولات کشاورزی و باغی به تنوع قابل کشت باشد.
 
شهرستان طارم هندوستان ایران است و باغات و اراضی این شهرستان پذیرای کشت انواع محصولات کشاورزی است که بدون شک زیتون سر آمد همه این محصولات محسوب می‌شود، شهرت، ویژگی و کیفیت بی نظیر این محصول آن را به محصولی استراتژیک در سطح استان زنجان و منطقه تبدیل کرده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت :سالانه بیش از ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید شده که از این میزان ۳۱ هزارو ۵۰۰ تن زیتون کنسروی و ۱۳ هزارو ۵۰۰ تن زیتون روغنی است
 
تاراسی افزود: امسال به دلیل سرما زدگی باغات تولید از ۴۵ هزار تن به ۲۰ هزار تن کاهش دارد.

تاراسی از صدور مجوز تاسیس و بهره برداری برای ۳۲ واحد فرآوری زیتون در شهرستان طارم خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶ واحد فرآوری زیتون تکمیل و راه اندازی شده وپروانه بهره‌برداری را از این سازمان اخذ کردند.

او از وجود هفت واحد روغن‌کشی خبر داد و افزود: ظرفیت اسمی این واحد‌ها بیش از ۲۱ هزار و ۳۲۰ تن است.
 
صفری فرماندار شهرستان طارم نیز  با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران بخش کشاورزی  در این شهرستان حمایت می شود گفت : از هر گونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت ایجاد بازار  برای محصولات کشاورزی تولید شده در شهرستان طارم  بویژه زیتون حمایت می کنیم.
 
گفتنی است؛از مرحله داشت تا برداشت این محصول کارگران زیادی از نقاط مختلف کشور مهمان سفره این میوه بهشتی شدند.
 
برداشت زیتون از ۱۰ روز دیگر اشتغال ۲۵۰ هزار نفر‌ی را رقم خواهدشد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.