رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مسجد سلیمان از وضعیت قرمز کرونا خارج شده است.

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مسجد سلیمان از وضعیت قرمز خارج شد و در حال حاضر فقط شهرستان آقاجری در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان نیز بیان داشت: کنکور با وضع قابل قبولی برگزار شد و ۴۰۰ نفر نیروی نظارتی در حوزه بهداشت، بدون وقفه در روز‌های کنکور و برگزاری مراسم محرم مشغول به کار بودند.

او با اشاره به اینکه تنها ۶۸ درصد از خادمین و مسئولان نکات بهداشتی را  رعایت می‌کنند، تصریح کرد: ۵۷ درصد از عزاداران در ماه محرم از ماسک استفاده کرده و  فاصله گذاری اجتماعی فقط  در  ۵۴ درصد از هیات‌ها و تکایا  رعایت می‌شود.

مهران معلم سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان نیز اظهار کرد: طبق بررسی های صورت گرفته از روند رعایت  ضوابط بهداشتی در هیات‌های عزاداری، رضایت نسبی در برخی شهرستان‌ها وجود دارد اما در برخی شهرها نیز رعایت نشدن کامل فاصله فیزیکی، تجمع در کنار مواکب و توزیع شربت و چای و قهوه، استفاده نکردن از ماسک بوسیله برخی صاحبان مواکب، هیات‌ها ومردم گزارش شده است.

او با اشاره به برخورد و صدور اخطاریه کتبی به ۱۱۳ هیات‌ که نکات  بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، گفت: در یکی از شهرستان‌های خوزستان، چهار هیات تعطیل شدند و به چند هیات در ماهشهر تذکر داده شد که مشکلات رفع شدند.

معلم افزود: همچنین هنوز برخی مردم به عزاداری‌های سنتی اصرار دارند به طور مثال در اهواز برخی مراسم عزاداری مانند سال‌های گذشته برگزار شده و این موضوع هنوز مرتفع نشده است.

  سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: استقرار مواکب در حاشیه جاده‌ها، روستاها و شهرها، توزیع چای و قهوه در ظروف غیر یکبار مصرف، استفاده نکردن مستمر از ماسک بوسیله خادمان و عزاداران و ضعف مفرط در  توزیع آب غیر بسته‌بندی، برخی از چالش‌های ما هستند.

انتهای پیام/ی

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.