داماد و مشاور دونالد ترامپ با ادعای اجتناب‌ناپذیر بودن توافق میان کشورهای حوزه خلیج فارس و اسرائیل، زمان را عاملی مهم در دستیابی به این هدف عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه آمریکایی نیوزویک، «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، مدعی حتمی بودن توافق میان کشور‌های حوزه خلیج‌فارس با رژیم اشغالگرصهیونیستی شد.

او که خود نقشی بارز را در حصول چنین توافقی ایفا می‌کند، در این مصاحبه زمان را امری مهم در این خصوص دانست.

کوشنر که عمده شهرتش به دلیل مسئولیت حمایت از امنیت و منافع رژیم صهیونیستی است و ایران‌هراسی و اعمال فشار بر اعراب به طور خاص در حوزه خلیج‌فارس از مأموریت‌هایش محسوب می‌شود، در این مصاحبه گفته است: «بسیاری از کشور‌های منطقه توافق عادی‌سازی را از نزدیک  دنبال می‌کنند. آن‌ها مشتاق هستند ببینند که پاسخ چه خواهد بود.»

او همچنین مدعی شد نسل جوانِ منطقه هیجان بسیاری در این باره دارند، اما نسل قدیمی هنوز در گذشته به سر می‌برند و ریسک‌پذیر نیستند. وی سپس به تبلیغ درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل پرداخت و ادعا کرد: «واقعیت تمایل بیشتر کشور‌ها به پیش‌برد و ترقی اقتصادشان است. آن‌ها متوجه هستند اگر خودشان را عقب نگه دارند، به ایران خواهند باخت و به تمایل ایران برای ایجاد گسلی در خاورمیانه خواهند پیوست.»

او هفته گذشته نیز در جمع خبرنگاران، عربستان را به توافق با رژیم اشغالگر ترغیب کرد و از اهداف عادی‌سازی روابط امارات با صهیونیست‌ها برداشت.

او در این جمع هدف عادی‌سازی روابط با امارات و عربستان را «مقابله با جمهوری اسلامی» عنوان کرد و مدعی شد: «عادی‌سازی روابط با اسرائیل از نفوذ ایران در منطقه می‌کاهد.»

حدود دو هفته پیش امارات و رژیم صهیونیستی از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار