مصطفی الکاظمی در نامه‌ای به بشار اسد، از تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، دفتر ریاست جمهوری سوریه از دریافت نامه ای از سوی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خبر داد که از سوی فالح الفیاض، رئیس الحشد الشعبی به دست این دفتر رسیده است.

ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: نامه الکاظمی در خصوص تقویت روابط دو جانبه در زمینه های مختلف است. ریاست جمهوری سوریه همچنین تأکید کرد: در این نامه بر ادامه گفت و گوها و هماهنگی ها در زمینه تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه بحث و گفت و گو به عمل آمده است.

طبق اعلام ریاست جمهوری سوریه، در این نامه بر تلاشها برای مقابله با تروریسم و نیز تقویت امنیت مرزها میان عراق و سوریه بحث و گفت و گو شده است.

سفر فالح الفیاض به سوریه در حالی صورت می گیرد که به تازگی یک نشست سه جانبه میان عبدالله دوم پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در اردن برگزار شده است.

نخست‌وزیر عراق روز سه شنبه سفر منطقه‌ای خود را آغاز و راهی اردن شده بود تا در نشست سه‌جانبه با پادشاه این کشور و رئیس‌جمهور مصر شرکت کند.

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: مصطفی الکاظمی در این سفر با «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفتگو می‌کند.

این در حالی است که پایگاه «العربی‌الجدید» به نقل از یک مسئول عراقی از احتمال لغو سفر مصطفی الکاظمی به امارات که قرار بود پس از سفر به اردن صورت گیرد، خبر داد.

این پایگاه نوشت: احتمال لغو سفر الکاظمی به امارات وجود دارد چرا که او نمی‌خواهد با توجه به نارضایتی مردمی و سیاسی عراق از اقدام امارات در برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، با سفر به این کشور ایجاد سوء تفاهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار