فرماندار ویژه خرمشهر از اختصاص ۶۰ میلیارد توامان بودجه برای چهار بانده کردن جاده خرمشهر به اهواز خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر با تشریح طرح‌های عمرانی هفته دولت گفت: امسال ۳۰ طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی فعال داریم که در ۱۱ حوزه و شامل آب و فاضلاب، راهداری، حمل و نقل، شیلات، عمران شهری، توسعه بندر خرمشهر، ساماندهی سواحل کارون است برای مجموع این طرح‌ها بیش از ۲۶۳ میلیارد تومان بودجه مصوب تعیین شده است که در طول امسال به بهره برداری خواهند رسید.

او تصریح کرد: باتوجه به مشکلاتی که در خرمشهر وجود دارد، طرح‌های آب و فاضلاب، عمران و معابر شهری از جمله آسفالت مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر در اولویت کاری قرار دارند.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: دو طرح مهم دیگر وجود دارند که در سطح ملی تعریف شده است و برای آن‌ها بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان بودجه مصوب تعیین شده است که یکی بندر خرمشهر و تاسیسات و مباحث مهم استراتژیکی که قرار است امسال در قالب طرح در خود بندر خرمشهر ایجاد شود.

حیدری ادامه داد: چهاربانده کردن جاده خرمشهر به اهواز از دیگر طرح‌های مهم است که امسال دولت ۳۰ میلیارد و منطقه آزاد اروند هم ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای این طرح اختصاص داده اند که در آستانه برگزاری مناقصه این پروژهستیم و به محض انجام آن با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خوزستان و سایرمقامات محلی مراسم کلنگ زنی آن را انجام خواهیم داد.

او گفت: طرح‌هایی که در هفته دولت افتتاح می‌شود ۱۰ طرح هستند و برای آن‌ها اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از منابع مختلف استانی و شهرستانی صرف شده است.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین افزود: ۸ طرح هم در حوزه روستایی وعمران و روستایی تعریف کردیم که کلنگ زنی خواهیم کرد و برای آن‌ها بیش از ۴ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

احیای واحد‌های تولیدی نیمه فعال و غیرفعال

حیدری گفت: احیای واحد‌های تولیدی نیمه فعال و غیرفعال در آینده نزدیک با حمایت دولت و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی از اهداف دولت است.

او در پایان تصریح کرد:زیرساخت‌های مسکن مهر خرمشهر تا سال آینده تکمیل شده و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.