رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد این کشور به دنبال آن است تا همکاری‌های خود را با چین در زمینه مقابله با کرونا گسترش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در بیانیه‌ای که به مناسبت برگزاری مراسم سال‌های همکاری متقابل مسکو و پکن در زمینه‌های علمی، نوآوری و فناوری، منتشر کرد نسبت به گسترش همکاری‌ها با چین در زمینه مقابله با کرونا ابزار تمایل کرد.

در این بیانیه که امروز در وب سایت کاخ کرملین منتشر شده، آمده است «تعامل در حوزه فن‌آوری‌های به روز و برجسته یکی از امیدوارکننده‌ترین مسیر‌های روابط روسیه و چین است. به ویژه برای ما همکاری‌های سازمان‌های ویژه دولتی، موسسات پزشکی و تحقیقاتی دو کشور در مبارزه با ویروس کرونا مهم است.» پوتین در ادامه این بیانیه خواستار تبادل تجربیات به دست آمده دو کشور در زمینه مقابله با کرونا شد و گفت «تبادل تجربه اندوخته شده در زمینه تشخیص، پیشگیری و درمان این بیماری خطرناک که پیش‌تر انجام شده نتایج خوبی را به همراه آورده و لازم است این عمل را گسترش دهیم.»

به گفته رئیس‌جمهور روسیه، راه‌حل‌های خلاقه از بسیاری جهات آینده کشور‌ها را تعیین می‌کند، سبب پویایی توسعه اقتصادی، حوزه اجتماعی و زیرساخت‌ها می‌شود و بر کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد. پوتین در ادامه گفت «انتظار دارم که همه طرح‌های برنامه ریزی شده در چارچوب همکاری‌های متقابل موفقیت آمیز باشد و تقویت روابط بیشتر و تعامل استراتژیک بین روسیه و چین را تسهیل کند.»

در چارچوب همکاری متقابل مسکو و پکن برنامه ریزی شده است تا پروژه‌های تحقیقاتی روسیه و چین، برپایی نمایشگاه‌ها و سمپوزیوم‌ها و هیئت‌های تبادل از جمله بین مؤسسات دانشگاهی، دانشگاه‌ها و مراکز نوآورانه برگزار شود.

پوتین در اواخر دسامبر ۲۰۱۹ بخشنامه‌ای را صادر که در آن ۲۰۲۰-۲۰۲۱ را سال‌های همکاری‌های متقابل در زمینه علمی، فنی و نوآورانه روسیه و چین اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار