دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: رسانه ها نقش مهمی در نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس بیان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر وطیفه مردم است و مردم خود باید آمر به معروف و نهی کنند از نهی منکر باشند و در برابر تخلفات سکوت نکنند.

او با اشاره به اینکه شهادت امام حسین (ع) خود نتیجه امر به معروف و نهی از منکر جامعه آن زمان بوده است، تصریح کرد: اگر پرچم امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگه داریم نظام اسلامی به سمت توسعه و پیشرفت می رود.

مهدوی، ادامه داد:  نقش رسانه ها فرهنگ سازی صحیح  و نهادینه سازی اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

مفتاح، معاونت فرهنگ سازی، رسانه، آموزش و ستاد آموزش امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز افزود: مهم‌ترین دلایل مردم از تذکر ندادن به افرادی که مرتکب کار یا رفتار بدی می شوند شامل، ۱۵ درصد بی تاثیر بود تذکر، ۱۰ درصد دخالت نکردن در کار مردم، ۱۰ درصد ترس از واکنش و برخود منفی آن ها، ۷ درصد ناراحت شدن طرف مقابل و ترس از ایجاد درگیری و ۳ درصد فراهم نبودن شرایط برای تذکر به افراد است.

او، در خصوص مقایسه نتایج افکار عمومی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، اضافه کرد: مردم در ادارات احساس عزت و بزرگی نمی کنند و باید از ظرفیت‌های امربه معروف و نهی منکر در تمام زمینه‌ها استفاده شود.

مفتاح، اظهار کرد: عزم و رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با مشارکت همه اعضا و  مسئولان دستگاه های اجرایی باشد.

معاونت فرهنگ سازی، رسانه، آموزش و ستاد آموزش امر به معروف و نهی از منکر کشور، تاکید کرد: جذب نیروی جوان انقلابی در ستاد و شورای امر به معروف و نهی از منکر در  وزارتخانه ها و دستگاه‌ها  از الزامات اساسی است.

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز نیز گفت: به طور كلی اگر آيات قرآن را در مورد امر به معروف و نهی از منكر بررسی كنيم، می بينيم كه از ذات پاک خداوند صادر شده و پيامبران، حاكمان صالح، مجموعه امت و فرد فرد جامعه موظف به اجرای آن هستند. 

او، بیان کرد: هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منكر محقق شدن معروف و زدوده شدن منكر است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار