جریانات مذهبی امروز با دو چالش اصلی رو به‌رو هستند، از طرفی دشمنان به ایجاد شبهه و تخریب این فرهنگ روی آورده‌اند و از سوی دیگر برخی جریانات دینی زمینه‌های اصلی ایجاد واقعه عاشورا و فرهنگ حسینی را با شناخت و تبلیغ نادرست، به انحراف کشانده‌اند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع ماه محرم در کنار برگزاری مراسم عزاداری مشتاقان و دوستداران اباعبدالله الحسین (ع)، یک نیاز مهم دیگر حس می‌شود و آن لزوم نقش آفرینی در تبلیع و نشر فرهنگ عاشورایی است؛ وظیفه‌ای که شاید بر عهده هر کدام از ما باشد و در این روز‌ها که کشور با ویروس منحوس کرونا درگیر شده لزوم تغییر روش در تبلیغ فرهنگ حسینی بیشتر از گذشته حس شود.

جریانات مذهبی امروز با دو چالش اصلی رو به‌رو هستند؛ از طرفی دشمنان به ایجاد شبهه و تخریب این فرهنگ روی آورده‌اند و از سوی دیگر، برخی جریانات دینی، زمینه‌های اصلی ایجاد واقعه عاشورا و فرهنگ حسینی را با شناخت و تبلیغ نادرست، به انحراف کشانده‌اند.

به همین دلیل، لزوم شناخت دقیق از فرهنگ عاشورا و توجه به وظیفه‌ای که نسبت به تقابل با جریان معاند و روشنگری برای جلوگیری از انحراف این فرهنگ داریم، بهانه‌ای شد تا «مرکز آموزشی مجازی دانشگاهیان» مجموعه سه جلسه‌ای درس «بایسته‌های تبلیغ عاشورا» را بر طبق مجموعه سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تولید کند که از هم اکنون برای عموم مردم قابل دسترسی است.

در جلسه نخست این درس «اهداف کلی از تبلیغ عاشورا» و «لزوم تبیین صحیح عاشورا» مطرح شده و در ادامه به «اهمیت پرداختن به معارف حسینی در ضمن پیوند عاطفی و روضه‌ها» پرداخته می‌شود. «زنده بودن فرهنگ عاشورا و عبرت‌های آن در طول تاریخ»، موضوع دیگری است که در جلسه اول به آن اشاره شده است.


بیشتر بخوانید


در جلسه دوم درس «بایسته‌های تبلیغ عاشورا» موضوع «هدف اساسی تبلیغ دین» تبیین شده و به «کیفیت محتوا و مطالب ارائه شده در تبلیغ» پرداخته می‌شود. در این جلسه نیز دو موضوع «فنون ارائه مطلب توسط مبلغین» و «نقش خودسازی و مطالعه در تبلیغ دین» تدریس می‌شود.

«اهمیت نوآوری در عین روشمند بودن»، «۳ اصول مهم برای مجالس عزای امام حسین (ع)»، «اهمیت پرداختن به مسائل سیاسی در عین پرهیز از افراط و تفریط در آن» سه موضوعی است که در جلسه سوم این درس به آن پرداخته شده است که در نهایت با پرداختن به «اهمیت عمل مبلغ و میزان اثرگذاری آن» این درس جمع‌بندی می‌شود.

برای استفاده از این مباحث و گذراندن این دروس می‌توانید به آدرس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به نشانی ec.nahad.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار