رشد ۶۶ درصدی تعداد مشترکین صنعتی و کشاورزی گاز در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت گاز چهار محال و بختیاری، از رشد ۶۶ درصدی تعداد مشترکین صنعتی و کشاورزی گاز طی ۷ سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیامک حیدری مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای یک هزار و ۳۴۰ کیلومتر شبکه طی هفت سال گذشته، مجموع شبکه اجرا شده در استان به پنج هزار و ۸۹۲ کیلومتر رسید و با نصب ۳۲ هزار و ۱۱۰ علمک و پذیرش ۹۱ هزار و ۳۳۸ مشترک در دوره مذکور، در مجموع ۱۸۸ هزار و ۳۳۶ علمک نصب و  ۳۲۹ هزار و ۸۳۴ مشترک در سطح استان جذب شده است.

او افزود: تعداد خانوار تحت پوشش گاز هم از ۲۳۴ هزار و ۵۱۳ به ۳۲۱ هزار و ۶۶ خانوار افزایش یافت که رشد ۳۷ درصدی را در برداشته است.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: با انجام گازرسانی به روستا‌ها طی هفت سال گذشته، تاکنون ۵۰۹ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند و بدین ترتیب درصد پوشش جمعیت روستایی به عدد ۸۹.۸ و در مجموع جمعیت برخوردار از گاز طبیعی در مناطق شهری و روستایی استان به عدد ۹۶ رسیده است.

او ادامه داد: همچنین در بخش مشترکین صنعتی و کشاورزی با رشد ۶۶ درصدی، تعداد مشترکین از ۸۸۳ به یک هزار و ۴۶۹ مشترک صنعتی و کشاورزی رسیده است و هم اکنون تمامی ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی استان تحت پوشش گازرسانی قرار گرفتند.

حیدری، از کلنگ زنی چهار روستای قاسم آباد، احمد آباد، آبحره و قلعه خونکار در بخش مرکزی از توابع شهرستان کوهرنگ و افتتاحیه خط انتقال ۲۰ اینچ فولاد چهارمحال (فاز سوم) در هفته دولت سال جاری خبر داد.

او در پایان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۹ شهر از ۴۰ شهر و ۵۰۹ روستا از مجموع ۹۴۶ روستای استان از این نعمت الهی برخوردار شده اند گفت: عملیات گازرسانی به شهر بازفت به عنوان چهلمین و آخرین شهر استان، مراحل پایانی خود را می‌گذراند و علاوه بر این شهر، تعداد ۳۴ روستای شهرستان کوهرنگ نیز عملیات گازرسانی آنان در حال اجرا است که همگی این پروژه‌ها تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار