معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اینکه استجازه برای انتخاب سرپرست وزارت صمت به مجلس ابلاغ شود یا خیر مربوط به اختیارات دفتر مقام معظم رهبری است و به دولت ارتباطی ندارد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حاشیه‌های انتخاب سرپرست وزارت صمت، گفت: با استجازه از مقام معظم رهبری «سرقینی» را به عنوان سرپرست وزارت صمت معرفی کردیم.

او افزود: روی بحث استجازه از مقام معظم رهبری تاکید داریم برای اینکه هفته گذشته در مجلس یکی از نمایندگان محترم تذکر این موضوع را دادند و ریاست مجلس نیز تذکر این نماینده را وارد دانست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: قبلاً هم به نمایندگان مجلس عرض کرده بودم که انتخاب سرپرست وزارت صمت با استجازه از مقام معظم رهبری انجام شده است و آقای رئیس جمهور از ظرفیت اصل ۵۷ قانون اساسی استفاده کرده است.

امیری درباره معرفی وزیر پیشنهادی صمت نیز گفت: از آنجا که وزارت صمت، وزارت خانه مهمی است، رئیس جمهور در حال بررسی بهترین گزینه برای این وزارتخانه است و پس از آنکه جمع بندی‌ او نهایی شد وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی می‌شود.

او درباره اینکه نمایندگان معتقدند استجازه رهبری به صورت مکتوب ارائه نشده است، اظهار کرد: این استجازه به صورت مکتوب وجود دارد، اما اینکه به مجلس ابلاغ شود یا خیر مربوط به اختیارات دفتر مقام معظم رهبری است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: اگر دفتر رهبر انقلاب صلاح بداند به مجلس هم ابلاغ می‌کند چراکه ابلاغ این موضوع مربوط به دولت نیست و در مورد حکم مکتوب رهبر انقلاب تردیدی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: هیئت دولت ، وزارت صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار