استاندار قم گفت: سرجمع اعتبارات هزینه شده برای افتتاح طرح در حوزه‌های برق، آب، آب و فاضلاب و نیروگاهی که به بهره‌برداری رسیده،۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندار قم روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از مدیران شرکت آب و برق قم از سوی وزیر نیرو که به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزارشد، با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در قالب پویش الف- ب- ایران، گفت: این طرح‌ها به‌عنوان طرح‌های زیربنایی و زیرساختی درتوسعه و ساخت کشور می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار قم اضافه کرد: محتوای کتاب «پویش هر هفته الف_ ب_ ایران، دلگرمی‌ها و همراهی‌ها»، که امروز در سطح وزارت نیرو رونمایی شد، نشان می‌دهد عزم جزمی در این وزارتخانه برای برنامه محوری و حرکت در سایه سیاست اصولی برای پیشبرد برنامه‌ها در زمان‌بندی شکل گرفته است.

او ادامه داد: با وجود این‌که کشور درگیر بحران و بیماری فراگیری است، این پویش نشان می‌دهد حرکت، توسعه و افتتاح طرح‌ها نه‌ تنها کند نشده، بلکه طبق برنامه پیش می‌رود.

سرمست بیان کرد: پویش هر هفته الف_ ب_ ایران در سطح استان قم نیز پرشتاب بوده و در حوزه برق بالغ بر ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال، در حوزه آب منطقه‌ای ۹۲۵ میلیارد ریال، در حوزه آب و فاضلاب ۳۳۳ میلیارد ریال و در حوزه نیروگاهی ۱۰۰ میلیارد ریال طرح در قالب این پویش افتتاح شده است.

استاندار قم با بیان این‌که سرجمع اعتبارات هزینه شده ۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال است،عنوان کرد: در ادامه طرح‌های اساسی را در استان دنبال می‌کنیم و از وزارت نیرو درخواست داریم به جد این اولویت‌ها را دنبال کند و از نمایندگان مجلس نیز می‌خواهیم در سطح ملی پیگیر این طرح‌ها باشند تا بتوانیم در ماه‌ها و سال‌های آتی به بهره‌برداری برسانیم.

او اضافه کرد: تکمیل تصفیه‌خانه دوم آب شهر قم، تکمیل شبکه فاضلاب رینگ شرقی قم، تامین اعتبار مورد نیاز جهت تعریض ۱۹۰ کیلومتر شبکه فاضلاب فرسوده و قدیمی شهر قم، تامین اعتبار برای احداث پست۴۰۰ کیلوولت و پست ۲۰ کیلوولت برای بخش کهک، احداث پست فوق توزبع در شهرک صنعتی الغدیر و از جمله طرح‌های پیشنهادی و اولویت‌دار در استان قم است.

استاندار قم ادامه داد: تخصیص و تامین آب مورد نیاز در بخش صنعت به میزان ۲ میلیون مترمکعب، تامین اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب سرشاخه‌های دز از تصفیه‌خانه قم به بخش‌های خلجستان و جعفرآباد و تامین اعتبار برای احداث تصفیه‌خانه و شبکه انتقال فاضلاب شهرک پردیسان از دیگر طرح‌های اولویت‌دار می‌باشد.

سرمست با اشاره به این‌که آب و برق از جمله زیرساخت‌های توسعه محسوب می‌شود، گفت: در عین حال که سیاست‌های سازگاری با کم‌آبی را در شهر و استان قم دنبال می‌کنیم، ولی اولویت‌های توسعه استان را نیز پیگیر هستیم.

او اضافه کرد: تامین حق آبه‌های زیست‌محیطی و تامین حق آبه‌های استان را از وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست دنبال می‌کنیم.

سرمست بیان کرد: انتصابات و انتخاب مدیران وزارت نیرو در سطح استان‌ها که بر اساس فراخوان انجام می‌شود، از جمله رویکرد‌های مثبتی است که وزیر نیرو در پیش گرفته است و الگوی مناسبی برای جانشین پروری، استعدادگزینی و شایسته پروری است تا جوانان وارد عرصه شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: بهره‌برداری از پست ۲۳۰ و ۶۰ نیزار، نیروگاه تولید پراکنده ۱۵ مگاواتی همتی، تقویت پست مهدیه و توسعه بخش ۲۰ کیلوولت قم- مرکزی و نیزار مجموعا با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال طرح‌هایی است که در حوزه برق و در قالب پویش الف_ب_ایران در استان قم انجام شده است.

مهدی آهنین‌پنجه افزود: بهره‌برداری از ۲ هیدروتوربین روی لوله خط انتقال آب از سرشاخه‌های دز استان قم که هشت مگاوات برق تولید می‌کند و در بخش استان مرکزی به شبکه تزریق می‌شود با اعتباری بالغ بر ۹۲۵ میلیارد ریال از طرح‌های حوزه آب منطقه‌ای قم می‌باشد.

او اضافه کرد: توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه شماره ۲ با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و طرح آب‌رسانی به ۱۷ روستا با اعتبار ۱۳۳ میلیارد ریال از طرح‌های آب و فاضلاب است که مجموع این اعتبارات ۳۳۳ میلیارد ریال است.

به گفته آهنین پنجه، طرح پالایش آنلاین هوای نیروگاه سیکل ترکیبی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال نیز در بخش نیروگاهی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: تقویت پست شاهد، پست دایم فرهنگیان، پست ذوب گستر، تصفیه‌خانه آب قم، ۲ نیروگاه ۴۶۰ کیلوواتی آبی و یک نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی خورشیدی، فاضلاب پردیسان و ساخت قطعات داخلی نیروگاهی برای خودکفایی از طرح‌های در دست اجرا در این پویش می‌باشد.

در این آیین استاندار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم از سوی وزیر نیرو مورد تجلیل قرار گرفتند.

#هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است؛ در این پویش، ۲۲۷ پروژه با ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار، تا پایان سال ۱۳۹۸ در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

این پویش که سال گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی اجرا و در هر استان یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد، امسال نیز با ۲۵۰ طرح و هزینه ۵۰ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور تا پایان سال اجرا می‌شود.

یکی از اهداف «پویش هر هفته_الف_ب_ایران» تعامل دو سویه با جامعه برای ارائه عملکرد، همکاری و بازخورد و استفاده از نظرات ارزشمند و مدیریت توام عرضه و تقاضا است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار