وزیر خارجه فلسطین از موضع سودان و نخست‌وزیر این کشور در نپذیرفتن عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس استقبال کرد و آن را حمایت مطلق از حق مردم فلسطین دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری معا، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (چهارشنبه) از موضع جمهوری سودان در نپذیرفتن عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر استقبال کرد.

او موضع‌گیری عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در دیدار با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مخالفت با عادی‌سازی روابط با تل آویو را ستود.

المالکی تاکید کرد: این موضع نسبت به مواضع برادرانه، تاریخی و صادقانه سودان در پایبندی به مسائل جهان اسلام و در رأس آن مسئله فلسطین که اولین مسئله عرب‌ها و مسلمانان است، موضعگیری ناآشنایی نیست.

او اقدام دولت سودان در نپذیرفتن سیاست تهییج و فشار آمریکا را که سعی دارد روند حذف نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم به مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیوند دهد، ستودنی خواند و آن را ارج نهاد.

وزیر خارجه فلسطین افزود: از موضع احزاب سیاسی سودان که تشکیل دهنده بخش غیرنظامی شورای ریاستی هستند و با عادی‌سازی روابط با دولتی اشغالگر مخالف هستند و این اقدام را تنها پس از پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی و عربی سایر کشور‌ها و تحقق آزادی و استقلال فلسطین ممکن می‌دانند، قدردانی می‌کنیم.

این مقام فلسطینی همچنین از مردم سودان برای مخالفت با هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت مطلق از حق مردم فلسطین تشکر کرد.

دولت سودان در بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد: عبدالله حمدوک با مایک پمپئو پس از ورود به خارطوم که نخستین سفر یک وزیر خارجه آمریکا در ۲۴ سال گذشته به حساب می‌آید، دیدار و دو طرف در خصوص اوضاع سودان و روند عملیات انتقالی و نیز روابط دوجانبه میان دو کشور و تلاش‌ها برای برداشته شدن نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم بحث و گفتگو کردند.

حمدوک در خصوص درخواست واشنگتن برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفت: مرحله انتقالی را در سودان، ائتلافی بزرگ با دستورکاری مشخص به منظور تکمیل روند انتقال و تحقق صلح و ثبات در کشور در دست دارد تا به انتخاباتی آزاد ختم شود. دولت انتقالی اختیاری برای عبور از این وظایف برای عادی سازی روابط با اسرائیل ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار