افزودن مشخصه‌های کاربردی جدید به مرورگر کروم توسط گوگل

گوگل مشخصه‌های جالبی را به مرورگر کروم اضافه می‌کند که امکان بارگزاری سریع صفحات، یکی از این ویژگی‌های جدید است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل در نظر دارد چند مشخصه جالب و کاربردی از جمله قابلیت بارگزاری سریع‌تر برای صفحه‌های باز شده را به مرورگر کروم اضافه کند. همچنین این ویژگی‌های جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که تب‌های مدنظر خود را دسته‌بندی و با سرعت و سهولت بیشتری به آن‌ها دسترسی پیدا کنند؛ این قابلیت برای افرادی که در خانه درس می‌خوانند یا کار می‌کنند بسیار کمک‌کننده است.

شرکت گوگل در مصاحبه‌ای اینگونه بیان‌کرده است که کاربران با این قابلیت جدید به‌راحتی می‌توانند بین تب‌ها جستجو و صفحه مورد نظرشان را راحت‌تر پیدا و دسته‌بندی کنند. این شرکت همچنین اضافه کرد که چه در صورت استفاده از کروم در سیستم عامل اندروید و چه در روی لپتاپ، کاربران می‌توانند زمانی که مطلبی را در نوار جستجو می‌نویسند در صورتی که پیش‌تر صفحه مرتبطی را باز کرده باشند، تب مورد نظر دوباره به ‌ایشان پیشنهاد شود.

مشخصه های کاربردی جدید مرورگر کروم

سایر ویژگی‌های جدید مرورگر گوگل کروم

 با نگاهی به Chromebooks، شاهد یک رابط صفحه‌نمایش لمسی جدید هستیم که دارای تب‌هایی است که برای سازماندهی بزرگتر و کاربردی‌تر هستند و وقتی افراد به آن‌ها احتیاج ندارند، پنهان می‌شوند. برای کاربران اندروید همچنین این امکان وجود دارد که با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به قبل لینک‌های مدنظرشان را کپی و منتشر و آن را روی سایر دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌هایشان اجرا کنند.

به‌علاوه این امکان فراهم شده است تا از یک صفحه مورد نظر بتوان به‌سادگی پرینت گرفت و یا با استفاده از یک کد QR به‌منظور اسکن یا دانلود آن صفحه استفاده کرد. این ویژگی جدید کد QR در نوار آدرس مرورگر کروم قابل دسترسی است.

این ویژگی جدید به‌کاربر کمک می‌کند تا زمانی که روی یک تب حرکت می‌کند، به‌سرعت یک پیش‌نمایش کوچک از صفحه را مشاهده کند. این ویژگی زمانی مفید است که تعداد زیادی زبانه تقریباَ مشابهی باز شده باشد.

گوگل اعلام کرده است که عملکرد PDF Chrome را نیز بهبود می‌بخشد. به طور کلی این شرکت با ویژگی‌های جدیدی که قرار است به ‌این مرورگر اضافه کند سعی در کاربردی‌تر کردن کروم برای کاربران دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار