توفانی با سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت در شرایطی به آمریکا نزدیک می‌شود که این کشور دچار همه‌گیری ویروس کرونا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا گزارش داد که پیش بینی می‌شود توفانی بزرگ چهارشنبه شب شهرهای تگزاس و لوئیزیانا را درنوردد. بنا بر اعلام مرکز ملی توفان در آمریکا توفان لورا شب چهارشنبه و یا صبح پنجشنبه با سرعتی معادل۱۸۵ کیلومتر بر ساعت به سواحل تگزاس برسد .

به گزارش خبرگزاری خلیج تایمز به بیش از ۳۸۵۰۰۰ نفراز ساکنین شهرهای باماونت ، گالوستون و بندر آرتور تگزاس و همچنین به ۲۰۰۰۰۰ نفر دیگر در جنوب غربی لوئیزیانا دستور داده تخلیه داده شده است.

طوفانی بزرگ در راه آمریکا/به ۵۸۵۰۰۰ نفر از ساکنین تگزاس و لوئیزیانا دستور تخلیه داده شده.

به گفته کارشناسان هواشناسی توفانی با ارتفاع۱۳ پا (3.96 متر) می‌تواند تمام مناطق تحت تاثیر این توفان را زیر آب ببرد.

این توفان در شرایطی به آمریکا نزدیک می‌شود که این کشور دچار بحران همه‌گیری ویروس کرونا شده است . برایان کان، یکی از مدیران سابق واحد مدیریت اضطراری فلوریدا پیشتر گفته بود:   اقداماتی که ما برای شرایط اضطراری در نظر گرفته بودیم، در شرایط همه‌گیری کرونا نمی‌توانیم مقررات حفظ فاصله را در‌ پناهگاه‌ها برقرار کنیم.

کارشناسان هواشناسی دانشگاه کلرادو پیش بینی می‌کنند در فصل توفان  سال جاری، تعداد شانزده توفان از ماه ژوئن تا نوامبر سواحل آمریکا را آماج خود قرار دهند. این در حالی است که میانگین تعداد  توفانهای فصلی عمده در آمریکا از دوازده مورد تجاوز نمی‌کند.

کارشناسان هواشناسی می‌گویند نیمی از شانزده توفان پیش بینی‌شده تبدیل به تندباد‌های شدید خواهند شد که یک چهارم آن‌ها تندباد‌هایی با سرعت ۱۷۷ کیلومتر در ساعت یا بیشتر خواهند بود. 

 آمریکا علاوه بر همه‌گیری کرونا و انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری باید با شماری توفان عظیم که ساحل آتلانتیک آمریکا را هدف قرار خواهد داد مقابله کند.

آخرین باری که چهار توفان عظیم، از جمله طوفان‌های هاروی، ایرما و ماریا در یک فصل، خاک آمریکا را آماج خود قرار دادند در سال ۲۰۱۷ بود. 


بیشتر بخوانید

توفان لورا در چند روز مانده به سالگرد توفان  بزرگ کاترینا به سواحل آمریکا نزدیک می‌شود. توفان کاترینا با سرعت   ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت  و  ۱۸۳۶ قربانی،   یکی از فاجعه‌بارترین بلایای طبیعی در آمریکا بوده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
خداوند از همه طرف دارد توی سرشان می زند تا برگردند و از ظلم به مردم دنیا دست بردارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
تو آمريكا بخاطر گروني سوخت آجر خيلي گرونه برا همين خونه هاشون پيش ساخته است برا همين يه تند باد مياد شهراشون داغون ميشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خدا کنه این طوفان تا جای ممکن به آمریکا خسارت مالی وارد کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
تو ادم نیستی که برا هم نوعت همچین ارزویی میکنی
آخرین اخبار