مدیر فنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت: تمامی مطالبات کلزاکاران استان زنجان بابت خرید تضمینی محصول پرداخت شده است.

 کلزا کارانرحمنی مدیر فنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت:کل پول خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان ۲ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان است  که  تمامی مطالبات دوشنبه۳ شهریور ماه به حسابشان واریز شد.

او اظهار داشت: امسال ۵۱۷ تن کلزا به شکل تضمینی از کشاورزان استان زنجان خریداری شد.

مدیر فنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه آخرین محموله خریداری شده از مرکز کهلای شهرستان خدابنده به میزان چهار و نیم تن انجام شده است گفت: با این خرید پرونده خرید تضمینی کلزا در استان زنجان بسته شد.

رحمنی با اشاره به کاهش خرید کلزا از کشاورزان استان  ادامه داد: امسال پیش بینی خرید حدود یکهزار و ۲۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان زنجان محقق نشد.

مدیر فنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه امسال این محصول  در قالب ۱۹۵ محموله خریداری شد علت کاهش خرید تضمینی کلزا را کاهش تولید این محصول به علت شرایط آب و هوایی، تنش‌های خشکی، سرمازدگی بیان کرد.

او اظهار کرد: محصول کلزاکاران استان در ۸ مرکز خرید که در شهرستان‌های تولیدکننده کلزا دایر شده بود به قیمت هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال به نرخ تضمینی مصوب دولتی خریداری شدکه بیشترین خرید کلزا در مرکز خرمدره صورت گرفته است.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.