استاندار گلستان از رعایت ضوابط بهداشتی ۹۰ درصد از هیئت‌های مذهبی در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی کرونا گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از هیئت‌ها ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند و مراسم دسته روی هیئت‌ها در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع خواهد بود مگر اینکه شهرستانی سفید شود و در آن زمان اجازه دسته روی در این شهرستان‌ها داده خواهد شد.

او با بیان اینکه امکان بازگشایی مهدکودک‌ها وجود ندارد، افزود: اولویت دورکاری در ادارات با مادران دارای فرزند خردسال و این دستورالعملی است که در همه ادارات باید رعایت شود.

حق شناس گفت: در حال حاضر گنبدکاووس در شرایط نارنجی قرار دارد و به زودی شاهد این خواهیم بود که در وضعیت سفید قرار می‌گیرد و این نتیجه رعایت ضوابط بهداشتی در ایام عید قربان است.

او افزود: در حال حاضر روند بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها نسبت به ایام پیک ۵۰ درصد کاهش داشته است و هرروز شاهد کاهش آمار بستری نسبت به روز قبل هستیم، این موضوع بیانگر رعایت ضوابط بهداشتی از سوی مردم است.

استاندار گلستان گفت: با این رویه‌ای که در استان شاهد آن هستیم احتمال می‌دهیم دو تا سه هفته آینده در استان شاهد وضعیت سفید باشیم.

استاندار گلستان گفت: ۹۰ درصد از تصمیمات اجرایی مربوط به کرونا در شهر‌ها تصمیماتی است که در سطح ملی اخذ شده است و مربوط به ستاد استانی کرونا نیست.

حق شناس گفت: حدود ۶ ماه است که کادر درمان به عنوان بخشی از جامعه درگیر اضطراب و نگرانی است و هنوز شاهد شهید شدن کادر درمانی هستیم، همین موضوع نشان می‌دهد ضوابط بهداشتی همچنان باید رعایت شود.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.