مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از بارگیری بیش از یک میلیون و سیصد و هشتاد هزار تن کالا در بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در تشریح عملکرد پنج ماهه نخست امسال بندر خرمشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و سیصد و هشتاد هزار و ششضد و شصت و دو تن کالا از مجتمع بندری خرمشهر بارگیری شد، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد پنجاه و سه  درصدی را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: در دوره زمانی پنج ماهه امسال  دویست و شش فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال  از افزایش سی  درصدی برخور دار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص رشد چهل و نه  درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر اظهار داشت: طی این مدت یک میلیون و چهارصد و سی و هفت  هزار و صد و سی و دو  تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

اسعدی در ادامه افزود: طی پنج ماهه نخست امسال  بیش از بیست و نه هزار و صد و هشتاد و سه تن بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر به انجام رسیده است، که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال  رشد صد و نود و چهار درصدی را نشان میدهد.

او گفت: در این مدت بیش از سه هزار و نهصد و سی و سه TEU بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر انجام شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال  از رشد شصت درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به رشد چشمگیر صادرات در بندر خرمشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه واردات کالا یکی از موضوعات قابل توجه در زمان تحریم تا قبل از کرونا در تمام بنادر از جمله بندر خرمشهر است این اداره کل برای اینکه بتواند تناژ تخلیه و بارگیری فعالیت‌های دریایی، بندری و گمرکی را جبران کند صادرات جایگزین واردات شد.

اسعدی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت واردات کالا ، افزایش واردات کالا از کشور‌های حاشیه خلیج فارس در دستور کار است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.