تمهیدات قطری‌ها برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا

مسئولان فوتبال قطر تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در نظر گرفته اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به شیوع ویروس کرونا کشور قطر با توافق مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبان رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال در این قاره خواهد بود.

این مسابقات از ۱۴ سپتامبر تا ۳ اکتبر در دوحه برگزار می‌شود و در اوایل ماه سپتامبر تیم‌ها وارد قطر خواهند شد. حالا یک کمیته سازماندهی برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات تشکیل شده است تا قبل از ورود تیم‌های شرکت کننده در مسابقات، همه مسائل را بسنجد. ۱۶ تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که تیم‌ها در چهار گروه به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. 

در همین زمینه، جلسات اعضای فدراسیون فوتبال قطر برای آماده سازی مسابقات ادامه دارد و AFC در صدد است تا اسکان تیم‌ها، زمین‌های تمرینی و سایر جنبه‌های مربوط را بسنجد. در اولین اقدام روند اسکان تیم‌ها در هتل‌ها ترتیب داده شده که فقط عربستان سعودی با این اتفاق مخالف بوده است. علت مخالفت سعودی‌ها لو رفتن تاکتیک‌شان در هتل مشترک با رقيبان عنوان شده است.

کشور‌های قطر، عربستان سعودی، امارات، ایران، ازبکستان و عراق در این مسابقات شرکت می‌کنند. فرایند اسکان هتل از نظر کمیته برگزار کننده مسابقات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کنفدراسیون فوتبال آسیا روی این قضیه تاکید ویژه‌ای دارد و از قطر درخواست شده است تا زمین تمرین و استادیوم‌هایی را در اختیار تیم‌ها بگذارند که نزديک هتل باشند و باعث خستگی بازیکنان به دلیل طولانی شدن مسیر نشوند.

استادیوم‌های زیادی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ساخته شده است و در این زمینه مسئولان ورزشی این کشور مشکلی ندارند. همچنین ۴ استادیوم  برای میزبانی مسابقات اعلام شده است که استادیوم های جاسم بن حمد  باشگاه السد، التعلیمیه، ورزشگاه بین المللی خلیفه و الجنوب،  چهار استادیوم با تهویه مطبوع و تجهیزات مدرن برای برگزاری  مسابقات در بالاترین سطح هستند.

کمیته برگزار کننده مسابقات استادیوم خلیفه را برای مسابقات گروه اول تعیین کرد، رقابت‌های گروه دوم در ورزشگاه الجنوب در الوکره ، رقابت‌های گروه سوم در ورزشگاه التعلیمیه  و مسابقات گروه چهارم هم احتمالا در ورزشگاه جاسم بن حمد برگزار خواهند شد.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار