مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: نرخ خاموشی ناشی از عملیات اجرایی و خاموشی‌های ناخواسته در استان یک هفتم میانگین کشوری است.

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ۱۰۰ درصدی برق شهر‌های استان و ۹۹.۹درصد روستاهای استان تحت پوشش شرکت برق هستند.

او در خصوص شاخص‌های کیفی ارائه خدمات در استان افزود: نرخ خاموشی ناشی از عملیات اجرایی و خاموشی‌های ناخواسته استان به طور میانگین ۹۹ دقیقه در سال است که یک هفتم میانگین کشوری است.

دادگر با بیان اینکه درصد تلفات انرژی در استان ۹۶/۶ است که نسبت به میانگین کشور حدود ۳ درصد کمتر است تصریح کرد: ۳۲۲ نیروگاه خورشیدی در استان وجود دارد که شامل ۳ نیروگاه بزرگ مقیاس و ۳۱۹ نیروگاه کوچک مقیاس است که به مشترکین تعلق دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار کرد: تامین منابع پروژه احداث ۷ هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی با اولویت خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد انجام شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: به زودی فاز اول احداث این نیروگاه‌ها آغاز می‌شود و درآمدی پایدار با خرید تضمینی ۲۰ ساله برای مشترکین خواهد داشت.

دادگر با اشاره به گذراندن تابستان بدون اعمال خاموشی اجباری در استان بیان کرد: هزار و ۲۰۵ تفاهم نامه با مشترکین امضا شده است که بر اساس آن مشترکین به صورت داوطلبانه اقدام به کاهش مصرف برق خود کرده اند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۴۷ میلیارد تومان بدهی مشترکین بخش‌های مختلف به این شرکت است و درخواست می‌شود مشترکین نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند تا این شرکت در ارائه خدمات بهتر با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.