مدیرکل کتابخانه‌ها عمومی خراسان شمالی گفت: با بهره برداری از کتابخانه‌ها در اسفراین به ظرفیت کتابخانه‌های این شهر اضافه می‌شود و فرصت اشتغال زایی را برای مردم منطقه فراهم می‌کند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت : پیش از این ۲ هزار و ۷۰۰ متر فضای کتابخانه‌ای در اسفراین داشتیم و اکنون به ۵ هزار و ۲۰۰ متر رسیده است.

محمد علی جهانی، با اشاره به این که متوسط کشوری فضای کتابخانه‌ای در طی این ۴ سال حدود ۳۵ درصد و در استان حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در اسفراین با اضافه شدن کتابخانه‌ها در این ۴ سال شاهد افزایش ۹۰ درصد فضای کتابخانه‌ای بودیم.

او از این که در حال حاضر ۸ هزار نفر عضو کتابخانه اسفراین هستند و حداقل ۸ نیرو برای فعال کردن کتابخانه مرکزی این شهر نیاز است، پرداخت و به حرکت قابل تقدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص بهره گیری از نیرو‌های بومی منطقه اشاره کرد و افزود: در شرایطی که اشتغال زایی، یک ضرورت محسوب می‌شود بهره برداری از کتابخانه عمومی ظرفیت اشتغال را برای ۸ نیروی بومی فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید 


جهانی، در بخش دیگری از سخنانش به نرم افزار سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی که بستر آگاهی افراد از منابع کتابخانه‌های کشور را فراهم می‌کند اشاره کرد و افزود: در تازه‌ترین جلسه‌ای که با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، داشتیم مقرر شد تا به لحاظ التکرونیکی بستر بهره مندی از منابع کتابخانه‌ای در کشور فراهم شود.

او  از ظرفیت ۳۰ هزار جلدی منابع کتابخانه‌ای در کتابخانه عمومی درحال بهره برداری اسفراین خبرداد و گفت: با توجه به این که توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای یکی از دغدغه‌های ما در این سال‌ها بوده است، در این میان همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زمینه ساز توسعه فضای کتابخانه‌ای شد و با واگذاری کتابخانه‌های روستای به نهاد کتابخانه‌ها به منظور تکمیل و تجهیز سبب شد تا شاهد بهره برداری از کتابخانه ارکان، گریوان و رباط شیروان و در نهایت توسعه فضای کتابخانه‌ای باشیم.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.