وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره خرید موشک از تهران، بر لزوم تلاش کشورش برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه ایران تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه آمریکا این بار اظهارات رئیس جمهور ونزوئلا را دلیلی برای توجیه تلاش کشورش در جهت باز از سرگیری تحریم‌های بین المللی علیه ایران بویژه در زمینه موشکی دانست.

مایک پمپئو با درج اظهارات نیکلاس مادورو در خصوص خرید موشک از ایران در حساب توییتر خود نوشت: جای تعجب نیست که رژیم نامشروع مادورو به دنبال سلاح‌های مهلک ایران است. این دقیقا همان علتی است که ما می‌خواهیم تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران از جمله تحریم‌های تسلیحاتی را احیا کنیم. ما این تحریم‌ها را تمام و کمال اجرا خواهیم کرد.

پیش از این رئیس جمهور ونزوئلا، در واکنش به اتهام همتای کلمبیایی خود، به ونزوئلا درباره خرید موشک از ایران، از این ایده استقبال کرده بود. مادورو در جلسه هیئت دولت خطاب به «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع کشورش، گفت چرا ایده خرید موشک از ایران به ذهن خودشان نرسیده است. او در ادامه به پادرینو گفت: «چه ایده خوبی، بهتر است با ایران صحبت کنیم تا متوجه شویم چه موشک‌های کوتاه، میان و دور بردی دارند. با در نظر گرفتن روابط خوبمان با ایران امکان خرید را هم می‌توانیم به راحتی بررسی کنیم.»

رئیس جمهور کلمبیا به تازگی مدعی شد نیکلاس مادورو به دنبال خرید موشکی از تهران است. ایوان دوکه با استناد به گفته نهاد‌های اطلاعاتی بین المللی که با کلمبیا همکاری می‌کنند، مدعی شد مادورو علاقمند به دستیابی به برخی موشک‌های بلند و متوسط برد از ایران است.

آمریکا مدتهاست به بهانه واهی نقض برجام از سوی ایران تلاش می‌کند تا به نحوی مانع لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر شود. توسل به مکانیسم ماشه پس از شکست قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، آخرین تیر ترکش آمریکایی‌ها برای تشدید تروریسم اقتصادی خود بر ایران در جهت پیگیری اهداف و منافع خود است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقا برعكس ميگه و نشون ميده تحريما رو بايد ورداره والا ما هم تلافي ميكنيم
آخرین اخبار