مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی گفت: در چهلمین پاسداشت دفاع مقدس، باید آیین سه‌شنبه‌های تکریم را به سنتی حسنه تبدیل کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در هفتمین نشست از "سه‌شنبه‌های تکریم" فارس که به‌صورت ویدیو کنفرانسی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: باید همواره از خانواده شهدا دلجویی کنیم و در این آیین که به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شده است، یاد شهدای دولت را گرامی داریم.

مدیر کل حوزه وزارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: استان فارس به لحاظ دینی، فرهنگی و هنری دارای ظرفیت بالایی است.

مهدی احمدی، با اشاره به اینکه حضور معنوی ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید فارس نشان از اهمیت انقلاب برای مردم این استان دارد، گفت: باید همگان در مسیر راه شهدا، حرکت کنیم، زیرا راه آنان، خط امام راحل است و امید است بتوانیم این راه را در فرهنگ عمومی و در جامعه مورد توجه قرار دهیم.

باید انتقام خون شهدا و مظلومیت آنان گرفته شود

نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این آیین با اشاره به اینکه پاسداشت هریک از شهدا، راهی برای دستیابی به مسیر صحیح الهی است، بیان کرد: روزی باید انتقام خون شهدا و مظلومیت آنان گرفته شود و نباید این حق و خون ضایع شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: یکی از نام‌های مبارک امام زمان (عج)، «منتقم» است و ایشان انتقام خون شهدای کربلا و سایر شهدا را خواهد گرفت و حضرت ولیعصر (عج)، ولی خون جدشان امام حسین (ع) هستند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: اسراییلی‌ها و کسانی که با آنان می‌نشینند و صلح‌نامه امضا می‌کنند، بدانند باید پاسخگوی خیانتی که به انسانیت می‌کنند، باشند.

در این آیین مجازی از خانواده شهدای دولت، شهید امیرحمزه خبازی و شهید سید معصوم موسوی دیدار و دلجویی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار