فرمانده بسیج اصناف سپاه ساری گفت: بسیج ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ پاسدار سلمان حمزه‌ای فرمانده بسیج اصناف سپاه ساری به مناسبت چهارم شهریور ماه سالروز شهادت حاج مهدی عراقی که به روز بسیج اصناف نامگذاری شده است، گفت:بسیج ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد.

او با اشاره به نقش آفرینی حماسی بازار ایران سربلند در انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی افزود:بسیج اصناف از بدو تاسیس تا کنون نقش بی بدیلی در تنظیم بازار و قوام بخشی اقتصاد اسلامی داشته است و تلاش کرده یک راهبرد اساسی در بازار ایران ایجاد کند.

سرهنگ حمزه‌ای با اشاره به نقش بسیج اصناف ساری در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اشتغال زایی و اجتماعی، گفت:در ایام شیوع ویروس کرونا بسیج اصناف سپاه ساری اهتمام فراگیر خود را در ضدعفونی بازار و تولید ملزومات بهداشتی از قبیل ماسک و لباس بیمارستانی بکار گرفته و با تاسیس پنج کارگاه به تولید دو هزار دست لباس بیمارستانی و بیش از ده هزار عدد ماسک مبادرت ورزیده است.

او افزود:در اجرای طرح مومنانه، بسیج اصناف سپاه ساری باتهیه و توزیع ۳۱ هزار بسته معیشتی به یاری بازاریان واصحاب صنوف اسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا شتافته است و مرحله چهارم این کمک‌ها را نیز در دست اجرا دارد.

سرهنگ حمزه‌ای با اشاره به امضای تفاهم نامه بسیج اصناف و بهداشت، گفت: ناظرین بسیج اصناف نظارت مستمری بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا دارند.

او با اشاره به کار آفرینی بسیج اصناف بویژه برای خانواده‌های بی سرپرست، افزود: تاکنون بسیج اصناف ساری ۲۵ شغل خانگی در این زمینه ایجاد کرده است.

فرمانده بسیج اصناف سپاه ساری گفت:در ایام غیر کرونایی بسیج اصناف سپاه ساری ضمن توزیع کتابچه‌های فقهی آموزشی، اقدام به برپایی کلاس‌های هفتگی در این زمینه برای بازاریان و صاحبان صنوف می‌کرده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خداقوت بربسیجیان بی ادعا