وزارت خارجه آمریکا از میزبانی سران حماس از سوی رئیس جمهور ترکیه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، در پی دیدار رئیس جمهور ترکیه با سران حماس، وزارت خارجه آمریکا این اقدام دولت ترکیه را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا به شدت با میزبانی دو نفر از سران حماس در استانبول در روز شنبه و میزبانی آن‌ها از سوی رجب طیب اردوغان مخالف است.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: مقاماتی که اردوغان میزبان آن‌ها بوده، تروریست‌های جهانی بوده اند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعا‌های خود افزود: ادامه تماس‌های اردوغان با حماس تنها به انزوای ترکیه از جامعه جهانی و وارد آمدن خسارت به منافع ملت فلسطین ختم خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد از روابط ترکیه با حماس در بالاترین سطوح نگران است.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه با هیئتی از سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین موسوم به حماس از جمله «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

«اسماعیل هنیه» روز شنبه در رأس هیأتی به ترکیه سفر و با «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور این کشور در استانبول دیدار کرد. اردوغان در این دیدار از هنیه در قصر «وحیدالدین» در استانبول استقبال کرد.

در این دیدار همچنین «هاکان فیدان» رئیس اطلاعات ترکیه، «فخرالدین آلتون» مسؤول ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه و «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه حضور داشتند.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد هیأتی از کادر رهبری حماس به ریاست هنیه در استانبول با رجب طیب اردوغان دیدار کرده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار آغاز سال نو هجری قمری، اکتشاف میدان گاز طبیعی و افتتاح مسجد «ایا صوفیه» را به اردوغان تبریک گفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار