معاون شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: از ۱۰ روز قبل از اوج بار مصرف برق در خراسان عبور کردیم و خوشبختانه در تابستان امسال خاموشی از قبل برنامه ریزی شده‌ای به مردم این منطقه داده نشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی علومی معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: اوج (پیک) مصرف برق در شبکه زیر پوشش این شرکت در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال کمتر بود. اوج مصرف برق در ایران در تابستان و روز‌های گرم سال به دلیل افزایش مصرف وسایل سرمایشی رخ می‌دهد.

او افزود: پارسال اوج مصرف برق در منطقه خراسان به میزان چهار هزار و ۲۴۲ مگاوات در ۳۱ تیرماه به ثبت رسید، اما امسال اوج مصرف برق خراسان به میزان چهار هزار و ۱۸۱ مگاوات در هفت مرداد ماه ثبت شد.

بیشتر بخوانید


معاون شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: یک درصد کاهش در اوج مصرف برق به دلیل اجرای طرح‌های مدیریت مصرف بار بوده که با مشارکت صنایع بزرگ خراسان انجام گرفته است. این طرح‌ها شامل ذخیره عملیاتی، قطع و کاهش برنامه‌ریزی شده برق صنایع و استفاده از مولد‌های اضطراری می‌شود.

علومی بیان کرد:در طرح ذخیره عملیاتی، طی تفاهم‌نامه‌ای که با صاحبان صنایع بزرگ خراسان منعقد شد مقرر گردید در ساعاتی که از سوی شرکت برق منطقه‌ای خراسان اعلام می‌شود آنان مصرف برق خود را کاهش دهند و به ازای آن تخفیفاتی در هزینه برق اعمال شود.

او تصریح کرد: در طرح قطع و کاهش برنامه‌ریزی شده برق صنایع" صاحبان صنایع به شرکت برق پیشنهاد می‌دهند که در روز‌های اوج بار، مصرف برق خود را کاهش دهند و در ازای آن کاهش هزینه برق در قبوضشان اعمال شود.

معاون شرکت برق منطقه‌ای خراسان تاکید کرد:در طرح استفاده از مولد‌های اضطراری، صنایعی که صاحب دیزل یا نیروگاه هستند در زمان اوج بار، نیروگاه یا دیزل خود را روشن کرده و با این اقدام به تامین برق شبکه کمک می‌کنند.

علومی اظهار کرد: استانداری خراسان رضوی با عقب کشیدن ساعات اداری سازمان‌ها و بانک‌ها در تابستان امسال، کمک زیادی به کاهش اوج مصرف کرد و بار این مراکز را تا ۵۰ درصد معادل ۱۳۰ مگاوات کاهش داد.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.